Gallery "4190"
1,5 млн. долара е средната годишна заплата на главните маркетингови директори на фирми от различни браншове. Това сочи изследване за AdvertisingAge, изготвено от агенцията Equiler. Класацията на 100-те най-високоплатени специалисти в тази област се оглавява пак от Марк Джарвиз, който работи във фирмата - производител на компютри Dell. Той е начело с $15,5 млн. годишна заплата, следван от Джоузеф Зима от компанията TravelCenters of America, чийто доходи се равняват на $6,711 милиона.Главният маркетинг мениджър на Dell е привлечен към фирмата през 2007 г. с първоначална премия от $3 млн. и частен самолет, с който да пътува от къщата си в Калифорния до офисите на компанията в Тексас.
В официалните проучвания на Equiler се включва информация за възнагражденията на главните изпълнителни и финансови директори на фирмите, както и на още трима най-високо платени висши служители. Изхождайки от тези данни, AdvertisingAge избира 100 компании, които са били склонни да разкрият заплатите на своите маркетингови специалисти.
В изследването присъстват мениджъри от всички сфери на бизнеса. Сред най-високо платените са вицепрезидентът на маркетинга в Target Corp. Майкъл Франсис с доходи от $4,6 млн., заел 6-о място в класацията. Той се нарежда обаче пред всички с най-голяма основна заплата ($710, 769), следван от маркетинг мениджъра на Netflix Леели Килгор ($700, 000).
Други добре класирани компании в сферата на потребителския маркетинг са Safeway u Domino's Pizza. Те заемат 9-о и 12-о място с доходи на мениджърите си от $3,5 и $3 млн. годишно.
Данните от проучването сочат още, че средното възнаграждение на специалистите в тази област за 2007 г. възлиза на $1,49 млн. Една четвърт от него се формира от твърдата заплата ($358, 000), другата четвърт - от бонуси и допълнителни възнаграждения ($360, 000), а останалите $767,000 са от акции на компанията, които се предлагат на висшите служители.
Само през миналата година общите доходи на маркетинг мениджърите са се повишили средно с 8,1%. Заплатите са скочили с 6%, а бонусите, паричните премии и допълнителните възнаграждения - с 3%. Изчислените приходи в акции и ценни книжа също са се вдигнали с 11,7%, макар че при тях истинската стойност не се усеща, докато не се превърнат в еднолична собственост на притежателите си. Според проучването само 10-те най-големи компании в света плащат на маркетинг мениджърите си от най-високо управленско ниво средногодишно възнаграждение от $4,8 млн. Трябва да се вземе предвид обаче, че заплатите не винаги са правопропорционални на размера на компанията. По-малките фирми могат да предложат доста добри възнаграждения. Компанията доставчик на интернет услуги United Online, например, която има годишни приходи от $514 млн., плаща на маркетинг мениджъра си Матъо Уиск $2,8 млн. За разлика от нея 100 пъти по-голямата Sears Holding осигурява възнаграждение на шефа на отдел "Маркетинг" Маурийн Макгуайър само $2,3 млн.
Въпреки сравнително високите доходи на специалистите от тази област факт е, че те не остават на позициите си за дълго време. От 100-те компании, участници в проучването, 28 са се сбогували с маркетинг мениджърите си от 2007 година насам. Средният период на заетост на този пост е 26,8 месеца, сочат данни на хед-хънтинг фирмата "Спенсър Стюьрд".
От в. Класа
Коментари (0)