Компаниите STMicroelectronics и Mobileye представиха новото си решение EyeQ2, състоящо се от един чип. То може да послужи за реализацията на помощник на шофьора (Driver Assistance Systems), който се основава на системата за т. нар. машинно зрение.
Разработката е по-нататъшното развитие на системите, предназначени за предотвратяване на пътно-транспортни произшествия.

Разследването на много катастрофи дава основание да се предполага, че автоматизираните системи могат значително да намалят инцидентите на все по-натоварените пътища.

Според изследвания, проведени в САЩ, Европа и Япония, ако при промяната на ситуацията шофьорите са реагирали само половин секунда по-рано, това би било достатъчно за предотвратяването на половината от катастрофите.

Първото поколение помощник на шофьора (Advanced Driver Assistance Systems, ADAS), основан на EyeQ1 и вече включен в продукцията на някои автопроизводители, поддържа функции като предупреждение при излизане извън платното (lane-departure warning, LDW), система за разпознаване на пътните знаци, система за предупреждение за сблъсък с използване на данни от радари и камери.

Новата версия на ADAS наследява вече реализираните в предишното поколение възможности, но се отличава с разширение на функционалността.
Тъй като има 6 пъти по-голяма изчислителна мощност, EyeQ2 има система за разпознаване на пешеходци и усъвършенствани други функции.
EyeQ2 поддържа два графични сензора с висока разделителна способност и има видео-изход с възможност за въвеждане на допълнителна видео-картина, получена от камери.

Тагове: