С 11% са се увеличили хората на възраст между 14 и 24 години, които предпочитат радиото пред това да слушат айподи. Употребата на mp3 плейъри е намаляла с 13% от началото на 2008 г. Това сочи интернет проучване на Paragon Research, цитирано от AdvertisingAge.

Изследването обхваща над 400 души в посочения възрастов диапазон. Данните от него съвпадат с годишния доклад на Радио рекламното бюро (РРБ) в САЩ. Според него любителите на AM/FM честотите за тази година са се увеличи с 3 милиона, което означава, че за една седмица радиослушателите са били средно 235 милиона.

"Вероятно причината е липсата на спонтанност в слушането на mp3-ки. Там слушателят не може да чуе нова музика. Предварително програмираните песни го ограничават и му отнемат случайността, присъща на радиото", коментира Джеф Халей, президент на РРБ.

Повечето слушатели обаче не осигуряват по-големи рекламни приходи на радио индустрията. Причините според анализатори са в постепенното преориентиране на рекламодателите към онлайн радиото и mp3 плеърите. Основните радиорекламодатели - автомобилните компании и търговците на дребно, са най-силно засегнати от финансовата криза, особено на местно ниво. Локалните рекламодатели осигуряват повече от 65% от цялостните рекламни приходи на радиото, а за първите две тримесечия на 2008 г. те са били с 6,5% по-малко.

Този спад прави радиото втората най-засегната медия след вестниците, който отчетоха 7,4% спад в рекламните приходи за същия период. Данните са на TNS Media Intelligence за първата половина на 2008 г.

Тагове: