Възможно е до средата на следващата седмица Google Inc и Yahoo Inc да обявят, че се отказват от планираното партньорство, съобщи Wall Street Journal, като се позовава на източници, запознати с темата.

Двете компании засега не успяват да постигнат споразумение с щатското министерство на правосъдието относно стартирането на партньорство при рекламата при търсене.

По-рано този месец компаниите казаха, че са решили да отложат изпълнението на спорната сделка, която сключиха през юни, заради продължаващите дискусии с регулаторите. Тогава се очакваше отлагането да продължи не повече от месец.

Сделката, която позволява на Google да продава реклама за някои от рекламните площадки на Yahoo, срещна сериозни критики от страна на рекламодателите, които се опасяват от повишаване на цените. Заедно Google и Yahoo притежават над 80% от пазара на търсене в интернет през август, сочат данни на comScore Inc, цитирани от Ройтерс.

След среща в четвъртък с представители на министерството на правосъдието обаче е възможно компаниите да решат да се откажат или да обявят решение в последния момент, ако се стигне до такова, до следващата седмица, пише WSJ.

Говорител на Yahoo е казал, че разговорите между двете компании продължават и че работят с регулаторите. От Google също са съобщили, че продължават дискусии в дух на сътрудничество с министерството.

Отделно Yahoo е в напреднали преговори с Time Warner Inc за купуването на съдържанието и рекламните операции на подразделението й AOL, според източник на Reuters, цитиран от Инвестор.бг.


Тагове: