Новоизбраният американски президент Барак Обама предпочита новите технологии като интернет и мобилните комуникации. Затова и US медиите трябва да влязат в крачка с тях, за да отразяват дейността на администрацията му, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Знак за революцията, която ще преживее медийното пространство с идването на власт на Обама, е фактът, че не информационна агенция, списание или всекидневник, а политически сайт ще разполага с най-големия новинарски екип в Белия дом. Най-много репортери, общо шест, ще има сайтьт Politico.com, който стартира преди по-малко от две години. Създателите му са бивши журналисти от сп. "Тайм" и от в. "Вашингтон пост". От 20 януари, когато Обама ще встъпи в длъжност, те ще отразяват на пълен работен ден случващото се в администрацията му.

"Вашингтон пост" ще удвои броя на журналистите си в Белия дом от двама на четирима, като сред тях ще бъде и автор на блог към изданието. Общественото радио "Ен Пи Ар" също реформира екипа си, който да отразява събитията в Белия дом и развива сайта си.

За първи път новоизбраният президент направи седмичното си обръщение към нацията no YouTube. To беше не само под формата на традиционното съботно президентско радиоизявление, но и под формата на видеообръщение. Досега нито един президент не е превръщал съботното си изказване във възможност за мултимедийна изява.

Тагове: