Според AFP Германия е пуснала първия 5-километров участък от това, което в крайна сметка ще стане 100-километрова велосипедна магистрала. Целта е да се свържат 10 града в западната част на Германия, включително Дуисбург, Бохум и Хам и четири университета. Тя се прави в голямата си част върху изоставени железопътни релси в индустриалния регион на Рурска област.

Според местната агенция за развитие RVR, новият велосипеден аутобан ще осигури маршрут за пътуване до работното място на над 2 милиона германци, което би могло да намали броя на колите на пътя с до 50 000. 

Но както всички неща, свързани с инфраструктура, финансирането е под съмнение. AFP каза, че цената на първоначалния 5-километров участък от вело-магистралата е разделена между Европейския съюз, RVR и държавното ръководство на Северен Рейн-Вестфалия. А цената на целия проект се очаква да надхвърли 180 милиона евро.

Има и други европейски държави, които инвестират във вело-магистрали: Дания (22 км между Копенхаген и Алберслънд) и Холандия (7 км между град Бреда и град Етън Льор). Лондон също има план да похарчи 900 милиона евро за Изток-Запад вело-магистрала с дължина 30 км, която ще свързва Актън в Западен Лондон с Баркинг на изток.

Но ако и когато бъде завършена, вело-магистралата в Германия със сигурност ще се открояват като най-дългата от всички. Някои германци обаче твърдят, че вело-магистралата всъщност е просто ребрандиране от правителството. "Ние имаме такива вело-пътища от повече от 20 години," казва Noisyfoxx, потребител на Reddit от Рурската област, ”така че това не е нищо ново. Това просто се предлагат на пазара като нещо ново.”

 

Прочетете още: Обществените велосипеди в Лондон ще имат лазерни светлини