14 нови електрифицирани автомобила до 2025, от които 7 в С сегмент – амбициозната заявка на Renault

През пролетта в Европа беше лансирано новото Renault Arkana, а преди броени дни се състоя и премиерата му за журналисти у нас. Вече познаваме хибридния двигател E-TECH от други модели на марката. Тествахме го и в това SUV купе, което дава заявка за водещо превозно средство в С сегмента.

Автомобилът вече се радва на голям успех във Франция, Испания, Германия, Италия и Русия, като причината за това до голяма степен вероятно се крие в хибридния му характер, като нямаме предвид само задвижването. Колата отговаря на нуждите на клиенти, които си задават въпроса, могат ли да комбинират леко спортно усещане и практичност в едно.

„Нашето просторно SUV купе е идеалното въплъщение на нашата „нова вълна“: обновяване и модерност за гамата, завладяване на сегмент С и ДНК на марка, което не спира да бъде иновативна, предлагайки нов вид „автомобили за живот“ и демократизиране на електрическата мобилност за всички благодарение на революционната си E-TECH технология“ – казва Франсоа Лоран, програмен директор на Arkana.

Печели ни откъм дизайн – атрактивен, не съвсем типичен за SUV и някак пасващ на градския тип хора. Шофьорската седалка е високо позиционирана, което допринася за усещането ни за сигурност на пътя. Няма 4x4 задвижване на колелата, но за нуждите, които се очаква да оправдае, не е необходимо. Аеродинамиката на автомобила пък е с 25% по-добра от на стандартен SUV.

Относно интериора и таблото – така и не можахме да свикнем с типичното за Renault изместване на управлението на звука вдясно от волана. Като цяло всичко друго си е на мястото и стои добре, особено във варианта на оборудване R.S. Line, със специфичните си карбонови елементи и детайли в червено. Задните седалки са леко под ъгъл и са удобни, с достатъчно пространство до тавана и за по-високи пасажери. Звукът е от Bose системата със субуфер, който използва свеж въздух отвън. Има дузина жабки (буквално) с обща вместимост 26 л, така че да не ви се налага да казвате повече „няма къде да си сложа нещата“. И да, багажникът също би следвало да ви е достатъчен.

Този енергийно ефективен модел на Renault не може да се похвали с невероятно ускорение на магистралата при опит за изпреварване на ръба на позволената скорост, но пък разходът от 5–6 л/100 км е съвсем реален и ни изненада доста приятно. Чувството да изминеш близо 400 км и горивото в резервоара почти да не е мръднало не е за подценяване.

Рекуперацията на батерията е много добра и се случва бързо. В града потеглянето става винаги с електрическия двигател и 80% от пътуванията са на ток. Това позволява да се намали разходът на гориво с до 40% в сравнение с еквивалентен бензинов двигател.

Arkana се предлага и с 1.3 бензинов двигател TCe, комбиниран с 12 V микрохибридна система в допълнение към E-TECH хибридния двигател с мощност 145 к.с. Новост е и функцията Sailing Stop, благодарение на която намаляваме CO2 емисиите допълнително. Това се случва благодарение на свободния ход по време на фазите на забавяне между 30 и 140 км/ч. Цената при базовия вариант на оборудване е 47 090 лв.

Снимки: Renault