
В едно от най-странните представяния, които сме виждали от известно време насам, Slate Auto - стартъпът за електрически превозни средства, за който се твърди, че е подкрепен от Джеф Безос - представи първия си електрически джип, наречен Slate Truck. Забележително е, че автомобилът може да измине 150 мили (241 км) при начална цена от по-малко от 20 000 долара, ако се приеме, че федералните данъчни кредити в САЩ за екологично чисти превозни средства продължат да съществуват.
Blank Slate, както го нарича компанията, е „отворен към всякаква достъпна персонализация“ и включва „комплект за SUV аксесоари“, който превръща джипа от пикап в SUV с пет места, и друг, който го превръща в "открит пикап". Според говорител на Slate Auto целта е новият автомобил да може да се ремонтира и персонализира, като същевременно се спазват стандартите за безопасност и катастрофи.
Джипът ще се предлага с два батерийни пакета: батериен пакет с капацитет 57,2 kWh със задвижване на задните колела и целеви пробег от 150 мили и батериен пакет с капацитет 84,3 kWh с целеви пробег от 240 мили (386 км). Автомобилът е оборудван с порт за зареждане NACS и ще се зарежда до 80% за по-малко от 30 минути, като максималната му мощност е 120 kW. Колелата са скромни 17-инчови стоманени, а джипът не е еталон на скорост - от нула до 60 мили/ч (0-100 км/ч) ще отнеме 8 секунди благодарение на двигателя с мощност 201 к.с. (150 kW), а максималната му скорост е 90 мили/ч (145 км/ч).
Тъй като джипът ще се произвежда само в една конфигурация от завода, Slate Auto ще предлага опаковане на каросерията вместо различни цветове боя. Вместо да разчитате на вградена информационно-развлекателна система, за нуждите на забавлението и навигацията ще използвате телефона си, включен в USB гнездо, или специален таблет в кабината. Според говорител на компанията Slate Truck също така ще се стреми към 5-звезден рейтинг при катастрофи и ще разполага с активно аварийно спиране, предупреждение за преден сблъсък и цели осем въздушни възглавници.
Всичко това звучи добре на хартия (и изглежда добре на живо), но в спецификациите има неща, които ни карат да се замислим от гледна точка на производството и безопасността.
Например, камионът има ръчни прозорци с манивела, стоманени джанти, копчета за климатика и допълнителен „комплект аксесоари за SUV“. Всички тези нискотехнологични функции са доста различни от обичайното, макар вече да се предлагат в други автомобили като Bronco и Jeep, а освен това има редица пречки за доставчиците, тарифите и безопасността, които те представляват за една новосъздадена компания.
На следващо място идва и цената. Митът за електрическия автомобил с цена под 25 000 долара съществува вече повече от 10 години, благодарение на вечното обещание на изпълнителния директор на Tesla Илон Мъск за достъпен електрически автомобил. Това превозно средство може никога да не съществува поради цената на сегашните батерии и производствени технологии, които се използват за производството на съвременните електрически превозни средства. Въпреки че голяма част от тези разходи са свързани с батерията, цените се подобриха, тъй като компонентите поевтиняха. Това съчетание накара компании като Rivian и Scout да обещаят SUV, чиято цена може да започне от около 40 000 долара, което е много по-достъпно за средния купувач. Но 40 000 долара все още са далеч от границата от 25 000 долара.
Накрая идват и ретро и основни компоненти, които Slate Auto твърди, че ще използва за колата, много от които са произведени в Китай и следователно подлежат на митата на Тръмп. Въпреки че компанията твърди, че ще произвежда автомобилите в САЩ, това не означава, че компонентите (батерия, двигатели, стоманени колела, манивела за прозорци и копчетата за климатика) ще се произвеждат в Щатите. Ако тарифите се приложат, този автомобил на стойност под 30 000 долара ще стане осезаемо по-скъп.
Снимка: Unsplash/Slate Auto
Виж още: MSI Prestige A16 AI+ - шедьовър от мощ, стил и прецизност (РЕВЮ)