
След като неотдавна рекламно видео на Jaguar принуди хората да си задават въпроса дали компанията изобщо продава коли, първата реклама на автомобилите на някога прочутата шведска марка Volvo, която днес е собственост на китайци, е нов триумф на недоразуменията. В нея ще получите огромна доза политическа коректност, но нито едно превозно средство.
С „Върни се по-силен“ Volvo пренаписва правилата на автомобилната реклама - или поне така си е мислил някой някъде, когато е лансирал и одобрил решението. В първото видео за марката, генерирано от изкуствен интелект, не участва нито един автомобил. Стартирала в Саудитска Арабия и изработена от дубайската компания Lion Creative, рекламата преминава от традиционния маркетинг, ориентиран към продукта, към емоционално заредено разказване на истории, като подчертава устойчивостта, амбицията и културната идентичност. Кампанията е в унисон с експанзията на Volvo на бързо развиващия се пазар на електромобили в арабската държава.
В 44-секундния филм са вплетени символични образи, включително интимни близки планове, пустинни бегачи и изразителни моменти, обединени от вълнуващ арабски глас зад кадър, който възхвалява упоритостта. Вместо да показва автомобили, филмът изгражда емоционална връзка, отразявайки ангажимента на Volvo към устойчивост, иновации и дизайн, ориентиран към човека.
Рекламата оживява с помощта на gen-AI програмата MidJourney за генериране на визуализациите, като уточненията са направени в Runway. Сценарият, първоначално написан от човек, беше подобрен с помощта на изкуствен интелект, включително ChatGPT, за да се усъвършенстват тонът и начинът на предаване.
Осама Садик, основател на Lion Creative, споделя стратегията зад рекламата: „Днес ИИ рядко е хуманизиран. Повечето изпълнения са тактически с малък акцент върху разказването на историята на марката“, обясни той. „Ние предприехме различен подход, като започнахме с разказ, който съответстваше на завръщането на Volvo в региона.“
Според маркетинговите експерти, интегрирането на ИИ не само е съкратило сроковете за производство от месеци на седмици, но и въведе нови творчески възможности, като направи процеса по-гъвкав и ефективен.
Закономерно, решението на Volvo да създаде реклама, генерирана от изкуствен интелект, без да показва никакви автомобили, предизвика дебат в индустрията. Някои го определят като пробив в маркетинга, доказващ, че разказването на истории може да бъде също толкова силно, ако не и по-силно, от рекламите, фокусирани върху продукти. Други поставят под въпрос нейната ефективност като послание към потенциалните клиенти.
Снимка: Unsplash/Volvo
Виж още: По-голямата батерия в iPhone 17 Pro Max означава по-дебел профил на телефона