За разлика от електрическите автомобили с техните високи цени и голям отпечатък (както физически, така и въглероден) електрическите мотоциклети представляват едни от най-малките и най-достъпни електрически превозни средства на планетата. Ето защо много страни избягват популярните електрически автомобили в полза на двуколесните електромашини.

Докато европейците са възприели мотоциклетите и скутерите като донякъде обичайни алтернативни форми на транспорт, много азиатски страни отдавна разчитат на двуколесните превозни средства като основен предпочитан метод за транспорт.

Индонезия е една от тях и страната сега полага съгласувани усилия да превключи големите си мотоциклетни паркове, задвижвани с ДВГ, на електрически мотоциклети. Това включва пускането на 2 милиона електрически мотоциклета по пътищата до 2025 г.

Според New Strait Times министърът на транспорта Буди Каря Сумади наскоро е поставил амбициозната цел за страната:

„Броят на потребителите на мотоциклети в Индонезия е около 133 милиона. Има около пет милиона заявки, които идват всяка година, докато броят дори достига 10 милиона преди пандемията. Пазарът е огромен и това може да промени играта, за да ускори прехода.“

Той продължава, като обяснява, че увеличеният брой електрически мотоциклети не само ще бъде от полза за околната среда, но също така може да помогне на страната да намали високите си субсидии за гориво.

„Надяваме се, че тази субсидия ще намалее с увеличаването на броя на потребителите на електрически превозни средства. Можем да използваме парите от субсидиите за гориво, за да изградим модерна нация.“

Сумади изложи три ключови изисквания, които, ако бъдат изпълнени, биха могли да помогнат за бързо преминаване към електрически мотоциклети. Те включват осигуряване на производство на качествени батерии за електрически мотоциклети, увеличаване на броя на станциите за зареждане или увеличаване на лесния достъп до станциите за смяна на батерии и гарантиране на качеството на двигателите, намиращи се в електрическите мотоциклети.

В много азиатски страни, които нямат широко разпространена инфраструктура за зареждане, електрическите мотоциклети със смяна на батерии се разглеждат като жизнеспособна алтернатива.

Гигантът за смяна на батерии Gogoro обяви миналата година, че навлиза на индонезийския пазар благодарение на партньорство с Gojek.

Операциите на Gojek са многобройни, но най-интересното за Gogoro е неговият голям парк от мотоциклети. Gojek и Gogoro сега работят заедно, за да помогнат те да бъдат подменени с електрическите скутери на Gogoro, предлагайки по-ефективна, по-чиста и по-екологична алтернатива.

Индонезия е само една от многото страни, които проучват голяма промяна към електрически мотоциклети. В Китай правителствените разпоредби намалиха броя на регистрациите на нови мотоциклети с ДВГ до рекордно ниски нива, като електрически велосипеди и мотоциклети бързо ги замениха. Индия също отговори на призива за електрически мотоциклети, като няколко местни компании произвеждат местни електрически скутери, способни да развиват скорост по магистрала. Пазарите на електрически мотоциклети в Европа и Северна Америка също растат, но не са дори близо до темповете, наблюдавани в Азия.

Снимка: Unsplash

Виж още: Honda смята, че е време отрочето ви да подкара електрически мотоциклет