Дизайнерите на Blizzard първоначално имали визията за Diablo 4 като Dark Souls-подобна игра, с камера точно над рамото като при Resident Evil 4.
Това е интересно ново разкритие от сайта Kotaku, откъдето научаваме, че първата версия на дългоочакваната нова екшън ролева игра е била известна с кодовото име Hades. Blizzard са започнали работа по тази версия на Diablo 4 веднага след края на Diablo 3: Reaper of Souls.
Нещо повече, компанията решила да прекрати втория експанжън на "тройката" за сметка на следващата пълноправна част.
По Souls-подобната версия на Diablo 4 се е работило между 2014 г. и 2016 г. като начело на проекта е бил известният дизайнер Джош Москейра. След като била прекратена, екипът бил пратен да работи по две нови задачи: сегашната версия на Diablo 4 и DLC пакета Rise of Necromancer за Diablo 3. Отново според Kotaku, разработваната в момента Diablo 4 игра носи кодово име Fenris и естетически има повече прилики с първите две части от поредицата.
"Има доста хора, които смятат, че като визия и стил Diablo 3 се отдалечи доста от това, което представлява една Diablo игра", са цитирани източници от компанията.