
Новата портативна конзола на Nintendo със сигурност е хит, но един от по-малко впечатляващите аспекти на Switch 2 е неговият 7.9-инчов IPS дисплей. В Reddit се появиха коментари относно скоростта на дисплея, като собствениците му се оплакват от размазване на образите в игрите. Сега са налице резултатите от независими тестове и те са разочароващи. Емпирично погледнато, дисплеят на Switch 2 е изключително бавен.
Първите данни са от Monitors Unboxed, които установиха, че Switch 2 има средно време за реакция на пикселите от 33 ms при 60 Hz. Това е значително по-лошо от най-бавния монитор, който YouTube каналът е тествал и който достигна 19 ms, и далеч по-бавно от „типичен“ високопроизводителен монитор за компютърни игри с LCD дисплей, който достига около 5 до 6 милисекунди.
Monitors Unboxed е тествал някои TN LCD панели с времетраене от 3.7 ms, което е от порядъка на 10 пъти по-бързо от Switch 2. Разбира се, OLED панелите са още по-бързи, като обикновено измерват около 0.3 ms, което е внушителните 100 пъти по-бързо.
Може би най-ужасяващото от всичко е, че Monitors Unboxed установи, че LCD дисплеят на оригиналния Switch от 2017 г. всъщност е по-бърз - 21 ms. Това наистина изглежда непростимо.
Японският Chimolog е вторият източник, като техните тестове показаха, че дисплеят на Switch 2 е малко по-бърз - средно 17 ms при 60 Hz. Но той все още е най-бавният дисплей в техния набор от резултати, като следващият най-бавен е 27-инчов LCD монитор с 11 ms, а повечето от техните геймърски монитори са под 6 ms.
Не е ясно точно защо Chimolog получава по-бързо време за реакция от Monitors Unboxed, но и двата резултата все още са много лоши. И така, въпросът е защо Switch 2 е толкова бавен? Отговорът много вероятно е, че Nintendo не е приложила никаква форма на т.нар. overdrive. Това е функция, която „подава“ излишно напрежение към пикселите в LCD панела, за да ги принуди да променят цвета си по-бързо. Идеята е пикселът временно да бъде захранен с по-голямо напрежение, отколкото действително е необходимо, за да постигне целевото си цветово състояние, преди да се намали напрежението до правилното ниво.
Overdrive не е перфектна технология. Ако се прилага твърде агресивно, тя може да доведе до свръхнапрежение, при което пикселът прескача целевия цвят, което води до видим проблем, известен като обратен призрачен ефект. Но ако се приложи правилно, тя определено ускорява реакцията на пикселите и наистина е най-важната характеристика, която позволява на съвременните геймърски LCD дисплеи да бъдат толкова бързи, колкото са. Без нея се получава размазана каша като тази на дисплея на Switch 2.
Това на свой ред повдига въпроса защо Nintendo не е приложила overdrive. Най-очевидният отговор е да се пести животът на батерията. Повишените напрежения, използвани за overdrive, увеличават консумацията на енергия.
Снимка: Unsplash
Виж още: Времето, а не пространството е най-важната среда, в която се случват всички физични явления