Можем да кажем, че анонсът на Google Stadia през март породи много надежди и срина много мечти. След като стоя за повече от две десетилетия извън гейм индустрията, гигантската корпорация най-сетне реши да изпита почвата с една теоретично супер иновативна технология, каквато е неговата стрийминг платформа за игри. Някои от гейм гигантите като Ubisoft бяха на събитието, вероятно планирайки да са на челните места когато технологията дебютира и разтърси гейминга през 2020 г.
Междувременно производителите на нишови конзоли вероятно са гледали доста притеснено, осъзнавайки какво означава за индустрията Google Stadia. Един от тези проекти е конзолата Mad Box, обявена за пръв път в Twitter от английското студио Slightly Mad.
Сега изглежда, че облаците около проекта се сгъстяват бързо след като стана ясно, че част от инвеститорите в Mad Box са се отказали. Според маркетинговия директор на студиото, това решение е било взето веднага след анонса именно на Google Stadia.
„Появата на Google Stadia не ни помогна с нищо. Имахме няколко солидни инвеститори, но изказването на Google, че „бъдещето на гейминга не е в кутия“ не ни помогна“, казва Нейтън Бел.
Това е третия сериозен удар по проектоконзолата след като най-напред френската кежуъл гемйнг компания Madbox подаде възражение за евентуално объркване на потребителите между двете марки. По-рано тази седмица пък Slightly Mad оттегли молбата за регистрация на търговска марка в Европейското патентно ведомство.
По този начин бъдещето на конзолата, което изглеждаше мрачно от самото начало, днес вече изглежда крайно нереалистично. Ако изобщо видим Mad Box на пазара, то доста вероятно е това да бъде във вид, доста по-различен от първоначалната визия на студиото.