текст: Александър Василев

Не е реално колко скучни бяха последните няколко игри от серията NFS поне за мен! Всичко се въртеше около тези модерни нелегални състезания с наточени автомобили. ОК, истината е, че беше интересно в началото, но след като станаха 4 заглавия около една тематика, малко доскуча. Добре че беше филмът Бързи и яростни. Но стига с този негативизъм, не сме се събрали да оплюваме доброто старо NFS. Новата 11-а част от поредицата не заслужава това напротив. В нея има толкова много промени, че навлизаме направо в един нов свят Need for Speed.

Малко историйка

Значи казваш се Райън Купър и си напълно легален състезател. Да, вече няма нелегални гонки по тъмните улици, няма куки с луди автомобили да те притесняват. Състезанията се провеждат на затворени писти и всичко е по-спокойно. Е, естествено, ако искаш да победиш, доста ще ти се вдигне адреналинът, защото достигаме до едно ключово нововъведение системата за щети по колата. За изпълнения от рода на блъскане с 300 км/ч и нито драскотинка по колата забрави. Колкото по-невнимателно караш и се удряш, толкова колата ти ще заприличва на консерва. Това обаче няма да е само с естетически последици, ще усетиш и по-бавно ускоряване, а достигането на високи скорости ще става все по-трудно... Удари я силно 56 пъти и ще видиш как може и да не докреташ до финала. Тук вече можем да говорим за реализъм, нали? Между другото, като споменахме за реализъм, част от пистите, по които караш, са напълно реални. Например Texas World Speedway е действителна овална писта в Тексас, на която се провеждат състезания от NASCAR. Още примери са Portland International Raceway, Willow Springs Raceway и Autopolis в Япония. Абе ако нямаш възможност да ги видиш на живо, то Need for Speed: ProStreet ще ти ги покаже, даже ще ти даде да покараш по тях, колкото си поискаш.

Как играем
За да прогресираш положително в играта, всеки ден трябва да минаваш през определени състезания. Те сигурно ще са ти доста познати, но все пак съществуват някои нововъведения. Та има четири режима на игра Drag, Grip, Speed и Drift. Първото 100% си му се радвал много в миналите серии на NFS, то представлява дърпане на 1/4 или 1/2 миля. Само че тарикатското тук е друго преди да започне самото състезание, има загряване на гумите. Това направо ни хвърли в тъча, защото с добавянето му се навлиза доста дълбоко в майсторските тайни на професионалните състезатели. Останалото е да превключиш на по-горна предавка в точния за двигателя момент, така че да изгубиш минимално от мощността. Следващата опция за игра е Grip. При нея нещата са по-прости 8 коли и идеята е, както се досещаш, да завършиш първи. Как ще го направиш чрез майсторлък или чрез блъскане на противниците твоя си работа, но не забравяй, че вече колата ти понася щети, не е константно здрава. Speed не предлага нищо ново и интересно това си е една отсечка и трябва да я вземеш за минимално време. Надуваш газта и внимаваш за съприкосновения с околната среда и опонентите. Последният режим е така нареченото занасяне, или по български казано ластици. И то не е особена новост, но от EA са направили промяна при точкуване докато си в дрифт, ако излезеш от пистата, вече не ти се губят точките. Просто извън обозначения участък не печелиш. Това ще спести убиването на нервни клетки у теб (и у мен).

Возила
Хубаво, разправяме ти за пистички, режими на игра, а какво всъщност ще караме? Официално общата бройка на колите в Need for Speed: ProStreet е 55, а в колекционерското издание 60. Сред тях 8 са наистина бързите и редки коли, така че първите 50-ина състезания въобще не очаквай, че ще караш резачки. Придвижването ще ти е бавно и доста майсторлък ще ти трябва, за да победиш. Погледни го от добрата страна обаче ще можеш да разгледаш по-добре пистите. Но да се върнем на колите те ще са от известни марки, като ще можеш да срещнеш дори новия Nissan GT-R R35. С чийтове се отключват и съкровища като Honda S2000, Bugatti Veyron и култовата Lancia Delta Integrale Evoluzione. Тунингът е основна част от ProSpeed и е възможно постигането на хиляди комбинации. Абсолютно всичко може да пипнеш, а дори минимален ъпгрейд по резачката ти води до промяна в държанието й, аеродинамичността й. За последното може да си поиграеш с аеродинамичния тунел. Не може да не се признае, че EA доста ефектно са го направили. При него вкарваш колата в специална стая и започва да духа въздух, показвайки къде по колата ти той е възпрепятстван и се получава съпротивление.

Тръни в очите
Ти хубаво играеш, ама нали се сещаш, че играта ти не е само въртене на обиколки. Крайната ти цел, ако щеш и бос я наречи, е Рио Ватанабе. Докато стигнеш до него, трябва бая опит да си натрупал, че неговото Mitsubishi Evolution X е доста наточено. Преди него ще минеш през Аки Кимура, краля на дрифта, с неговата Mazda RX-7, Рей Кригер най-добрия в Grip състезанията с BMW M3 E92, Карол Монро изключително зла Drag състезателка с невероятен Ford Mustang GT06 , и Speed царя Нате Денвър с Pontiac GTO 65.

Платформа: PC, Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 2, Wii, PlayStation Portable, Nintendo DS
Разработва: EA Black Box
Издава: Electronic Arts
Жанр: рейсинг симулатор
Системни изисквания: 2.8 GHz CPU, 512 MB RAM, 128 MB видеокарта с DirectX 9.0 Shader 2.0


Оценка 4/5
+
много новости, доставящи уникално изживяване, приятна визия, лека за хардуера ви
- саундтракът.

Тагове:
Още от Play