Преди излизането си играта S.T.A.L.K.E.R. 2 беше очаквана с нетърпение. Толкова горещо очаквана, че я обявиха за най-търсената игра на PC Gaming Show. И все пак, въпреки че очаквахме играта с нетърпение тук, ентусиазмът не можеше да се сравнява с шумотевицата в родината ѝ Украйна. Украинските играчи бяха толкова нетърпеливи да изиграят играта, че огромното количество изтегляния в деня на пускането ѝ предизвика проблеми с интернет в цялата страна в продължение на часове. Двама интернет доставчици, Tenet и Triolan, потвърдиха, че изтеглянето на S.T.A.L.K.E.R. 2 е довело до претоварване на мрежата в страната, което е станало причина за ниски скорости на интернет достъпа.

„Беше тежко за цялата страна и това е лошо, защото интернет е важен“, казва творческият директор на GSC Game World Мария Григорович пред Eurogamer, „но в същото време е като “Уау!“ - истинско постижение“.

Разбира се, Григорович изпитва смесени чувства по отношение на забавянето на интернет в родината на шутъра. Състоянието на украинския интернет несъмнено се дължи на продължаващата война с Русия, а изразходването на честотна лента в ключов момент, когато украинците използват мрежата за комуникация и координация с външния свят, трябва да предизвиква цяла гама от двойствени емоции у разработчиците. Все пак това е знак, че работата им се оценява високо.

„За нас и нашия екип най-важното е, че някои хора в Украйна се чувстват малко по-щастливи, отколкото преди пускането на версията“, казва Григорович. „Направихме нещо за нашата родина, нещо добро за тях.“

Снимка: GSC Game World

Виж още: Това е Star1: Най-бързият хуманоиден робот носи обувки и бяга в пустинята (ВИДЕО)

Още от Play