Спецификациите на преносимата конзола PlayStation 6 изтекоха в интернет, което предполага, че все още необявената преносима конзола ще надмине лесно Xbox ROG Ally X и дори базовата PlayStation 5 в определени сценарии.

Ново видео, споделено по-рано днес в YouTube канала Moore's Law is Dead, който е доста надежден по отношение на изтичанията на информация за PlayStation, разкри информация за преносимата система, получена чрез актуална документация. Преносимата конзола ще се захранва от Canis APU, монолитен 135-милиметров квадратен чип, произведен на TSMC 3nm възел, с 4 Zen 6c CPU ядра и 2 Zen 6 Low Power ядра, които ще управляват операционната система и всички неигрови задачи с 4MB L3 за Zen 6c CCX, 16 CUs RDNA5 GPU с тактова честота около 1,20 GHz в преносим режим и около 1,65 GHz в докинг режим и 192-битов LPDDR5X-8533 паметен контролер с поддръжка до 48 GB RAM. Допълнителни характеристики на преносимото устройство са обратна съвместимост с игри за PS5 и PS4, MicroSD слот, M.2 слот, поддръжка на хаптична обратна връзка, двойни микрофони и сензорен екран.

Няма достоверна информация относно това колко RAM памет ще има портативната PlayStation 6, но се очаква да бъде повече от 16 или дори 24 GB. Посочените по-горе количества няма да са достатъчни за пускането на игри от следващо поколение с ИИ функции, тъй като дори функции като Nanite на популярния енджин Unreal 5 изискват много RAM, за да работят правилно. Поради това тези разработчици смятат, че за игрите от следващо поколение са необходими между 24 и 36 GB RAM.

След като тези спецификации изтекоха, Moore's Law is Dead направи и някои оценки за производителността на все още неразкритата преносима конзола PlayStation 6. Очаква се производителността на растеризацията да бъде между 0,55 и 0,75 пъти по-висока от тази на PlayStation 5 в докинг режим, а производителността на трасирането на лъчи – между 1,3 и 2,6, което би доближило преносимата конзола до производителността на трасирането на лъчи на PlayStation 5 Pro при максимална мощност. Като се има предвид поддръжката на AMD FSR 4, преносимата конзола трябва да може да изпълнява игри с пачове на ниво, близко до това на PlayStation 5, а в режим на енергоспестяване – игри без пачове. С по-бързите RDNA5 CU, които са между 40% и 50% по-бързи от RDNA 3.5 CU и с 60% по-голяма пропускателна способност, системата трябва да превъзхожда Xbox ROG Ally X.

С наличните спецификации каналът направи и някои приблизителни изчисления за производствената цена на PlayStation 6 и крайната му цена, която се оценява на между 399 и 499 долара, въз основа на по-добрите резултати на TSMC 3nm node, цената на RAM паметта в сравнение с предишното поколение и факта, че Sony изглежда винаги пуска хардуер на загуба, въпреки че ако приблизителните разходи са правилни, Sony би могла да реализира малка печалба дори и при цена от 399 долара.

Тъй като производството и пускането на пазара на преносимата конзола PlayStation 6 се очаква през 2027 г., може да мине известно време, докато чуем повече за системата.

Снимка: Unsplash

Виж още: Ентусиазъм, програмиране и строител LEGO превърнаха в реалност първия 3D принтер от прочутия конструктор

 

Още от Play