Статистическата компания Superdata обяви интересни данни за приходите от РС гейминга за последните няколко години. От тях личи, че т.нар. free-to-play игри или заглавия, които можеш да започнеш да играеш безплатно, но се издържат с микротранзакции, са удвоили печалбите си от 2012 г. насам.

За сравнение при традиционните РС и конзолни игри ръстът на печалбите е само с 60 процента. Гледайки тези резултати, наистина не е учудващо защо все повече издатели предпочитат да налагат модела на игрите като услуга, а не еднократен продукт с ограничена възвращаемост.

В момента приходите от free-to-play игри са 22 милиарда долара, докато от традиционните заглавия се изкарват 8 милиарда долара. С други думи разликата между двата бизнес модела е почти три пъти.

Дори при традиционни ААА игри като FIFA 17 по-голямата част от печалбите идват от микротранзакции. Така, независимо от огромната критика от играчите, оказва се, че съществуват достатъчно хора, които плащат доста пари за дигитални покупки в игрите. Шумът около Star Wars: Battlefront 2 е показателен за това, че геймърите не обичат явната подигравка с тях, но ако в един бизнес модел има пари, не е учудващо, че издателите предпочитат да се насочват към него, завършва DSO Gaming.