
Ако слуховете се окажат точни, Sony и Microsoft може отново да са от една и съща страна на оградата по отношение на архитектурата на графичния процесор за конзолите си от следващо поколение, като този път ще използват предстоящата графична платформа UDNA на AMD.
Очакваното повишаване на производителността при трасирането на лъчи и повишаването на изкуствения интелект предполагат значителна промяна, която може да надмине сегашните графични процесори за персонални компютри на база единица изчислителна мощност. Тъй като и двете компании проучват също така форм-фактори за джобни устройства и поетапни срокове за пускане на пазара, тези разработки предлагат ранен поглед към хардуерните стратегии, оформящи следващата фаза на конзолния цикъл.
Известният източник KeplerL2 наскоро разкри няколко нови подробности за плановете на Sony и Microsoft за конзолите им от следващо поколение. Ако информацията се окаже точна, двете компании отново ще използват сходна графична технология, със значителни подобрения в производителността на трасирането на лъчи в сравнение с най-новите графични карти за персонални компютри.
В поредица от публикации в NeoGAF KeplerL2 заяви, че PlayStation 6 и следващата конзола Xbox ще използват една и съща архитектура на графичния процесор и в момента са на път да излязат на пазара през 2027 г. По-рано тази година той отбеляза, че PlayStation 6 ще се основава на предстоящата графична архитектура UDNA на AMD, което прави вероятно Microsoft да възприеме подобен подход.
С кодовото име „gfx13“ UDNA е наследник на архитектурата RDNA 4, която захранва наскоро пуснатите серии графични карти Radeon RX 9070 и RX 9060 за персонални компютри. В сравнение с RDNA 2, която се използва в конзолите от сериите PlayStation 5 и Xbox, тези графични процесори показват забележителни подобрения в производителността на трасирането на лъчи и качеството на увеличаване на мащаба на изображенията.
Очаква се UDNA да направи още една голяма крачка напред. KeplerL2 твърди, че новата архитектура вероятно ще работи с 20% по-бързо на изчислителна единица при традиционното растерно рендиране и два пъти по-бързо при трасиране на лъчи и операции с изкуствен интелект.
Той също така споменава, че пропускателната способност на HDMI ще се увеличи до 80 Gbps, което може да позволи по-високи честоти на опресняване при 4K и евентуално дори 8K резолюции, въпреки че все още няма да достигне пълната спецификация от 96 Gbps на HDMI 2.2.
Що се отнася до процесора, нито една от конзолите от следващо поколение няма да включва 3D V-Cache - функция, която помогна на последните три поколения процесори Ryzen да постигнат по-добри резултати от чиповете на Intel в игрови задачи. Не е ясно как 3D V-Cache ще се отрази на производителността в конзолна среда.
Снимка: Unsplash
Виж още: Патриотичният телефон на Тръмп почти сигурно не е произведен в САЩ