Въпреки че за кежуъл геймърите Football Manager е относително нишова футболна симулация, за истинските фенове тя е една от най-обичаните поредици. За периода между 2011 г. и 2020 г. има само една версия на Football Manager, която има оценка под 80 процента в сайта Metacritic.

Всичко това обаче не е достатъчно, за предпази прочутата игра от гнева на Манчестър Юнайтед. Някогашният английски гигант, който днес е бледа сянка на себе си, заведе дело срещу Sega и студиото Sports Interactive за нарушаване на запазената марка на Червените дяволи. Според Юнайтед Football Manager прави препратка към отбора, но без да използва официалната му емблема, като вместо това я заменя с опростено червено и бяло лого.

„Манчестър Юнайтед е една от най-ценните и разпознаваеми марки в света и клубът печели много пари, като лицензира логото и името си. Те обаче използват част от името, без да използват логото, което им позволява да не плащат нищо“, казват адвокатите на клуба. Според тях възможността геймърите да включват модове във Football Manager и така да добавят свои емблеми също нарушава правата на клуба.   

В своя защита Sega и английското студио твърдят, че препратката към отбора е логична в контекста на футболна, игра и посочват, че името на Ман Юнайтед се използва във Football Manager и предшестващата я Championship Manager от 1992 г. насам без никакви оплаквания. Нещо повече, през годините издателят е изпращал копие на Football Manager на различни шефове и звезди на Юнайтед отново без оплакване, а в същото време треньорите и скаутите на клуба често са използвали богатата база данни на Football Manager безвъзмездно за свои цели.    

Виж още: Войната ще застудее в следващата Call of Duty


Тагове:
Още от Play