Google официално отговори на обвиненията на Европейската комисия (ЕК), според която компанията несправедливо облагодетелства собствените си продукти пред тези на конкуренцията, злоупотребявайки с монополно положение. Това не е първият път, когато Google е трябвало да публично да защити позицията си пред ЕК.
"Икономическите данни обхващат повече от десетилетие - масив от документи и декларации от всички жалбоподатели потвърждават, че търсенето на продукта е енергично и конкурентоспособно", пише в блога на Google Кент Уолкър, главен съветник в компанията.
"Показването на реклами въз основа на структурните данни, предоставени от търговците, ясно показва подобряване на качеството на рекламата и това улеснява потребителите да намират това, което търсят. Показваме тези рекламни групи, където винаги сме го правили - вдясно и в горната част на резултатите - и използваме специализирани алгоритми, за да се максимизира тяхното значение за потребителите. Данните от потребителите и рекламодателите потвърждават, че харесват тези формати. Това не е "благоприятстване" - това е даване на нашите клиенти и рекламодатели това, което те намират за най-полезно."
Уолкър също изключи предложеното от ЕК средство за защита, което изисква Google да показва обяви с произход от други компании в собствените си рекламни пространства. Google е изправена пред максималната глоба от 6 милиарда евро, ако ЕК определи, че американската компания е функционирала като монопол.
Прочетете още: Samsung потвърди списъка с устройствата, които ще получат Android Marshmallow