Днес компанията Lenovo представи девет монитора от своята серия ThinkVision, които сa квалифицирани по EPEAT със статус Gold, което прави Lenovo eдин от малкото компютърни производители, чиито продукти носят този статус и единствената с такива монитори.

EPEAT или Electronic Product Environmental Assessment Tool позволява на купувачите да оценяват, сравняват и избират техника въз основа на показателите от тяхното въздействие върху околната среда. В рамките на системата се прави оценка на електронните изделия, според която те се класифицират в бронзова, сребърна и златна група. Продуктите на Lenovo са покрили цели 23 критерия, свързани с елиминирането на материали, опасни за околната среда, продължителността на "живота" на продукта, намаляване на електропотреблението, производителност и много други. Освен това, мониторите са покрили 75% от незадължителните критерии, като батерии, в които няма олово и занижени нива на живак в източниците на светлина, пише още сайтът techPowerUp!. Всъщност, това не е първото отличие за китайската фирма. През миналата година те станаха първи в класацията на Greenpeace Green Ranking и бяха обявени за най-зелената компания за потребителска електроника.

Новите LCD монитори, които са със статус "златен" са: ThinkVision L151, L171, L171P, L194 Wide, L190X, L220X Wide, L174 и L197 Wide. В допълнение широкоекранните L174 и L197 предлагат нова технология, която намалява енергопотреблението. Инженерите са постигнали това, благодарение на намаления брой крушки от 4 на 2, които се използват в системата. Цените на двата панела са известни - 240 долара за L174 и 260 долара за L197, като се очаква те да се появят на пазара в периода от 18 Април до 9 Май, в зависимост от страната.

Тагове: