Facebook се опитва да подобри своите чат-ботове – програми, които комуникират с потребителите в програми като Messenger например. Технологичният гигант ще обучи тези алгоритми да могат да разбират повече контекста на разговора и да използват правилните данни, за да осъществяват продължителен и ползотворен контакт с хората. Стремежът на социалната мрежа е те да могат да провеждат непринудени разговори и да не бъдат обвързани само с няколко заучени фрази. В момента чат-ботовете имат доста ограничени възможности. Според проучване на развойния център на Facebook алгоритмите показват различни пробойни – липсата на „последователна идентичност“, използване на ограничен кръг от факти и фрази, както и да могат да реагират по-адекватно при въпроси, на които нямат отговори.  

Постигането на естествен разговор

Дори в настоящия си вид чат-ботовете могат да осъществят ползотворна комуникация с потребителите, идеята на Facebook е тя да стане още по-непринудена и естествена. Това се постига чрез машинно самообучение на големи бази данни (т.нар. Deep learning). Повечето съвременни чат-ботове използват за целта диалози от филмови сценарии. Но резултатите понякога са доста комични – повторение на отговори, недостатъчно разбиране на контекст и невъзможността да се следи как протича разговорът. Новият подход на Facebook включва изграждането на специална база данни PersonaChat, която е структурирана специално за провеждането на по-задълбочен и естествен диалог с потребителите.

Обнадеждаващи резултати

Тестовете до момента на новите чат-ботове на социалната мрежа са доста обнадеждаващи. Те се справят по-добре от своите събратя в момента на пазара по оценки на специализираната фирма Mechanical Turkers. Да, все още не могат да достигнат хората по отношение на лекота на говора или при последователността на разговора, но демонстрират по-добри резултати от останалите чат-ботове.

Ако погледнем в перспектива, може би не е далеч времето, в което програмите ще имат изградени личности.