AMD отчита повишение на продажбите през последното тримесечие у нас, както и увеличение на пазарния си дял спрямо основния конкурент. Това съобщи Дарен Грасби, директор продажби в AMD за ЕМЕА на семинар, организиран от платинения партньор на компанията Диджи Електроникс. Компанията няма да продължи с политиката на диференциация, при която някои продукти са достъпни само за определени пазари, а ще предлага всички платформи от портфолиото си на всички пазари, на които присъства. Производителят ще продължи развитието на гейм платформите, включващи процесорите с отключен множител на ядрото (т.нар. Black Edition), като ще наблегнат на mainstream сегмента. Ценовата политика няма да бъде старт с високи цени, които постепенно ще бъдат намалявани, а ще се тръгва директно от ниски нива, поясни Дарен Грасби.

AMD няма амбиции към нетбук сегмента на този етап, каза още директорът продажби. Той коментира, че компанията се фокусира повече върху ниския клас ноутбукове, тъй като смята, че потребителите предпочитат да доплатят малко за напълно функционален по-голям преносим компютър. Пазарът потвърждава в някаква степен тенденцията потребителите да се отдръпват от нетбуковете, допълни Дарен Грасби. Според него ръстът, който бележи този сегмент, е между 10 и 15%, като в някои държави дори се отчита спад.

Въпреки че AMD отчита по-добро трето тримесечие, истинското възстановяване на пазара ще започне през 2010 г., прогнозират още от компанията. То обаче няма да се изразява в бурен растеж, а в постепенно засилване на продажбите.

 

 

Тагове: