Компанията News Corporation на австралийския медиен магнат Рупърт Мърдок и американският холдинг Google сключиха партньорско споразумение, съобщава Financial Times. То ще позволи популярната търсачка да бъде внедрена в уеб - порталите MySpace.com и Fox Interactive Media, които са собственост на News Corp. По-важното е обаче, че според договора компанията на Мърдок ще получи до 2010 г. от Google 900 милиона долара под формата на отчисления от Интернет - реклами. Очаква се партньорството между двата гиганта да промени цялостното развитие на рекламния сектор в Интернет. Коментаторите обаче са единодушни, че то стана възможно единствено поради огромната популярност, която си спечели през последните години сайтът MySpace.com, създал според мнозина цяло едно ново Интернет - общество.
News Corporation закупи портала MySpace през юли 2005 г. за 580 милиона долара, а към момента той има 85 милиона потребители. През юни тази година създателите на сайта Крис Деволф и Том Андерсън получиха награда Webby в категорията за "Пробив на годината", а месец по-късно порталът зае първо място по популярност в американското Интернет - пространство.
Още през юни оперативният директор на News Corporation Питър Чернин обяви, че компанията ще търси партньорство с водещите Интернет - търсачки Google, Yahoo и Microsoft MSN.

Източник: Computerworld.bg

Тагове: