Пазаруването в интернет и онлайн разплащанията вече са част от ежедневието ни. Какви обаче са усилията на разработчиците в тази област, над какво работят те, какви са постиженията, партньорствата и какво предлагат на търговците у нас? Зададохме няколко въпроса на Кирил Динов – мениджър за развитието на VTEX в Централна и Източна Европа, който през последните 8 години специализира в електронната търговия. Преди да заеме позицията във VTEX, е бил търговски директор в компанията Retargeting. Той е основен инициатор и движещата сила на предстоящото първо за България издание на European Digital Commerce – едно от най-важните събития за електронна търговия в Изтoчна Европа.

Разкажете ни с няколко думи за компанията VTEX.

VTEX е водещ световен доставчик на търговски и пазарни софтуерни решения, които помагат на брандове, търговци на дребно и едро, както и на производители в различни сектори да продават повече, да работят по-ефективно, да се разширяват безпроблемно и да предоставят незабравимо потребителско преживяване чрез онлайн и офлайн каналите, в които оперират. Водещи търговски брандове, като Carrefour, Sony, Walmart, Whirlpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, AB InBev и Nestlé, както и 2500 активни онлайн магазина в 32 страни се доверяват на VTEX за ускоряване и дигитално трансформиране на търговския бизнес.

 

Над какво сте фокусирани към момента?

VTEX (NYSE: VTEX) – корпоративната платформа за онлайн търговия на водещи марки и търговци на дребно – разширява дейността си в световен мащаб. Визионерът в дигиталната трансформация на търговията обяви през октомври своето партньорство със Stripe – глобална технологична компания, изграждаща икономическа интернет инфраструктура. Целта е да бъдат подпомогнати марките и търговците на дребно да предложат най-популярните методи на плащане на своите потребители независимо от техните оперативни области. Интеграцията между двете компании вече е достъпна за всички клиенти на VTEX днес като уникално plug-and-play решение. В резултат на това партньорство глобалните клиенти на компанията могат да обработват онлайн плащания със Stripe директно чрез плъгин на VTEX Commerce Platform. Интеграцията ще работи във всички страни, в които оперират и двете компании, включително САЩ, Бразилия, Мексико, Обединеното кралство, Италия, Франция, Португалия, Испания, Румъния, България и Сингапур, като поддържа обработка на плащания в 135+ различни валути.

 

Как това ще се отрази на крайните клиенти?

По-рано през октомври VTEX обяви нова глобална интеграция с Facebook, която използва онлайн кампании и подобрява преобразуването на продажбите в платформата. Интеграцията вече е достъпна за клиенти на VTEX в 32 държави, в т.ч. и България, и позволява на корпоративните марки и търговците на дребно да постигнат още по-добри резултати от продажбите през празничния сезон за пазаруване. Интеграцията с API на Facebook Conversions позволява на клиентите на VTEX да намират по-лесно потенциални купувачи. Компаниите ще имат възможност да свързват своите продуктови каталози, регистрирани в платформата VTEX, с каталога на цялото семейство от Facebook приложения (Facebook, Instagram и WhatsApp). С вече инсталираните инструменти е възможен достъп до ресурси, като събития и магазини във Facebook. Клиентите на VTEX, използващи новия API, също ще могат да оценят ефективността на маркетинговите и рекламните кампании в допълнение към използването на бизнес инструменти на Facebook за стимулиране на трафика и резултатите от електронната търговия.

 

С какво сте познати на клиенти и професионалисти в България?

През отиващата си година VTEX проведе за първи път в България едно от най-важните събития за електронна търговия в Източна Европа. Сред лекторите бяха професионалисти в различни сфери на електронната търговия, които споделиха реални случаи от своята практика и как са преодолели предизвикателствата, които постави пандемията. Бяха предложени и конкретни решения за казуси, които се появяват пред различните бизнеси, които развиват електронна търговия – от уеб-базираните решения до логистика и оперативно администриране на поръчки. Вече подготвяме и второто българско издание на European Digital Commerce, което трябва да се осъществи през пролетта на 2022 г. Основната ни цел е да съберем максимално много хора от тези общности, да обменим работещи практики между професионалисти и предприемачи в сферата на електронната търговия. Една от културните ценности на VTEX, която следваме и която е в основата на тези усилия, е да създадем екосистема за обмен на полезни практики. Вече четири години конференцията изгражда мрежа от контакти и създава нови възможности. Събитието среща представители на големи и успешни компании, които споделят опит и конкретни казуси от ситуацията, в която се намира бизнесът им в дадения момент. Електронната търговия се развива стремглаво и целта ни е да дискутираме препятствията и работещи практики за преодоляването им. Затова не се колебайте, а се поинтересувайте и се присъединете към нас. За да можем да обменяме опита си и да вървим напред все по-бързо.

Снимки: VTEX