Amazon стартира нов магазин, наречен Haul, в който цената на продаваните продукти е ограничена до 20 долара (15,79 лири), за да се пребори с евтините търговци на дребно Temu и Shein.
Тази седмица гигантът за онлайн пазаруване представи Haul като мобилно изживяване, достъпно само в приложението Shopping за клиенти в САЩ. Той твърди, че купувачите могат да очакват „безумно ниски цени“ на продуктите Haul, които „си заслужават чакането“ до две седмици за доставка.
Това е дългоочакваното навлизане на платформата в продажбата на по-евтини стоки с по-дълъг срок на доставка - бизнес модел, който стимулира възхода на китайските приложения за електронна търговия.
Журналистката от Bloomberg Аманда Мъл разкри още през юли, че позиционирането като конкурент на такива като Temu ще бъде краткосрочен приоритет за Amazon. Тя заяви, че Amazon е „създал навиците за харчене“ на западните потребители, като е действал като надежден посредник между тях и производителите.
Но ако се откажат от бързите си възможности за доставка и връщане на стоката и се придържат към практиките на все по-популярните приложения Temu и Shein, ще могат да ги последват, като намалят цените, казва тя.
Amazon заяви, че повечето от продуктите в Haul ще струват по-малко от 10 долара (7,90 паунда).
В прессъобщение за стартирането на услугата компанията цитира примери като комплект бръсначи от три части и „елегантен комплект колие, гривна и обеци“, които се предлагат за малко под три долара всеки. Безплатна доставка ще се предлага и за поръчки на стойност 25 долара или повече с доставка от една до две седмици.
Но масовото производство на евтини продукти е подложено на критики поради опасения за въздействието на тяхното транспортиране и изхвърляне върху околната среда.
„Намирането на страхотни продукти на много ниски цени е важно за клиентите и ние продължаваме да проучваме начини, по които можем да работим с нашите търговски партньори, така че те да могат да предлагат продукти на изключително ниски цени“, казва Дхармеш Мехта, вицепрезидент на отдела за услуги за търговски партньори в Amazon.
Компанията твърди, че в „бета-версията“ на пазаруването през Haul всички продавани продукти ще бъдат подкрепени от нейните продуктови гаранции, за да се осигури увереност за тяхната безопасност.
Снимка: Unsplash
Виж още: Първата е-кола на Bentley тръгва по градските улици през 2026 г.