Както очаквахме, преди няколко дни новият президент на Sony, Каз Хираи, обяви плановете си за това как да се подобри състоянието на Sony. Компанията се представя доста слабо в последните няколко години и резултатите от това са налице - през финансовата 2011 г. компанията е загубила 6.4 милиарда долара, което е истински рекорд.
Единственият печеливш бизнес на Sony през последните няколко тримесечия е този с гейминг продукти. Именно затова Sony избра Каз Хираи, лидерът на PlayStation дивизията, да стане президент на компанията.
Японецът планира съкращаване на 10 000 работни места до края на 2012 г. и генерална промяна на продуктовата стратегия на Sony. Компанията ще се фокусира върху три сектора - мобилен, гейминг и фото/видео. Хираи се надява тези подразделения да започнат да генерират около 70% от печалбите на компанията до 2014 г.
При телевизорите се очаква още едно стесняване на портфолиото, което в момента е твърде хаотично. Японците имат и амбиции в налагането на OLED и Crystal LED панели, както и разработка на медицинско оборудване.