Лошото никога не идва само, а в случая с BlackBerry идва в големи размери – 4.4 млрд. долара. Това е загубата, която компанията отечете за третото тримесечие на тази година. Загубите за Q2 бяха „само” 965 млн. долара, пишат от Cnet. Продадените телефони за Q3 са 1.9 млн. спрямо 3.7 млн. броя за Q2. Ако финансовият отчет бъде сравнен с този от миналата година, цифрите са още по-стряскащи. През Q3 на 2012 г. компанията завършва с печалба от 14 млн. долара от приходи от 2.72 млрд. Продадените телефони са 6.9 млн. броя.
Има и добра новина. Повече от 40 млн. потребители са се регистрирали в BBM приложението за iOS и Android за последните 60 дни. Очаква се повече от дузина доставчици на Android устройства да пуснат BBM като предварително инсталирана услуга. С големия спад при продажбата на смартфони, компанията разчита повече на корпоративните си продукти. Тя обявява, че над 30 000 BlackBerry Enterprise Service 10 сървъра са били инсталирани до днес. През септември бройката е била 25 000. „С оперативните и организационни промени, които предприемаме, ще установим ясен път, който ще ни помогне да подобрим финансовото си представяне през следващата година”, коментира изпълнителният директор Джон Чен.
Компанията продължава с интересните сделки. Беше обявена нова петгодишна сделка с Foxconn, с които ще разработва потребителски смартфони, които ще са основно насочени към Индонезия и развиващите се пазари. Това ще стане в началото на 2014 г. Според Чен тази сделка показва отдадеността на BlackBerry към пазара за мобилни устройства и желанието на компанията да остане иновационен лидер в защитените мобилни решения.