Meta поставя етикети на снимки, създадени с помощта на изкуствен интелект във Facebook, Instagram и Threads, за да разграничи истинското съдържание от медиите, генерирани от изкуствен интелект. Компанията активно се занимава с поставянето на водни знаци от май и напоследък си навлече критики от фотографите за неправилно маркиране на оригиналните или реалните снимки като снимки с изкуствен интелект. В скорошен доклад се посочва, че причината за грешката може да са изключително усъвършенствани инструменти за редактиране, които правят невъзможно различаването.
Стремежът на Meta да разпознава реални снимки от генерирани от изкуствен интелект я вкара в проблемна ситуация. Няколко потребители, сред които и фотографи, посочиха, че компанията неправилно обозначава тяхното оригинално съдържание. Фотографите споделиха историите си за маркиране на снимки, а един от официалните фотографи на Белия дом - Питър Соуза, заяви, че снимка, която е направил на баскетболен мач, е била маркирана с воден знак от изкуствен интелект.
Друг некоректен етикет, който предизвика голям шум, беше снимката на турнира по крикет Индийска висша лига, маркиран като изображение с изкуствен интелект. Твърди се, че маркировките се появяват, когато съдържанието се гледа на телефона, и не се показват в интернет. Когато потребителите се опитат да редактират или променят етикета, няма възможност за това, което създава пречка за създателите на оригинално съдържание в творческия им процес.
Фотографът на Белия дом спомена, че е редактирал снимките чрез инструмента за редактиране на снимки на Adobe, преди да ги публикува, което може да е довело до неправилното им откриване от Meta. Много създатели на съдържание изразиха тревогата си от незначителни корекции в изображенията, които водят до това, че те са маркирани с воден знак за ИИ.
Един от фотографите изрази разочарованието си от Threads, като заяви, че методът за етикетиране на компанията няма никаква стойност, ако ретушираните снимки ще бъдат несправедливо маркирани. TechCrunch също така подчерта как инструменти като Generative AI Fill, които могат да премахват нежелани обекти от снимките, могат да направят изключително трудно за детекторите на изкуствен интелект да ги различават правилно.
Говорителката на Meta Кейт Маклафлин заяви пред The Verge, че компанията е наясно с продължаващия проблем и работи върху по-голямо усъвършенстване на етикетирането чрез посочване на количеството AI, използвано при създаването на медията.
Макар че манията по ИИ няма да спре скоро, за компаниите става все по-трудно да определят истинското от изкуственото. Маркирането на метаданните, което показва степента на промяна в изображенията, може да помогне за изчистване на объркването.
Снимка: Unsplash
Виж още: Създадоха натриева батерия, способна да се зарежда бързо само за няколко секунди