Губернаторът на Калифорния Гавин Нюсъм подписа законопроект, който няма да спре компаниите да отнемат закупените от вас в цифров вид видеоигри, филми и телевизионни предавания, но поне ще ги принуди да бъдат малко по-прозрачни по отношение на това.

Регламент AB 2426 ще забрани на дигиталните магазини да използват думите „купи, закупи или всеки друг термин, който разумен човек би разбрал, че предоставя неограничен интерес към собствеността върху цифровата стока или заедно с опцията за ограничено във времето наемане“. Законът няма да се прилага за дигитални магазини, в които на „ясен език“ се посочва, че всъщност само лицензирате цифровото съдържание и че този лиценз може да изтече по всяко време, или за продукти, които могат да бъдат изтеглени за постоянно.

Законът ще влезе в сила през следващата година, а компаниите, които нарушават условията, могат да бъдат глобени за фалшива реклама. Той се отнася и за електронни книги, музика и други форми на цифрови носители.

„Тъй като търговците на дребно продължават да се отказват от продажбата на физически носители, необходимостта от защита на потребителите при закупуване на цифрови носители става все по-важна“, заяви в изявление членът на калифорнийския парламент и автор на законопроекта Джаки Ървин. „Благодаря на губернатора за подписването на AB 2426, с което се гарантира, че фалшивата и измамна реклама от страна на продавачите на цифрови носители, които некоректно казват на потребителите, че притежават техните покупки, ще остане в миналото.“

Това е ясен отговор на някои от продължаващите опасения, свързани с изчезващото цифрово съдържание както в сферата на игрите, така и на филмите и телевизията. Година след изключването ѝ от списъка Ubisoft изтегли през април своята състезателна игра The Crew, която се играе само онлайн, като я изтри и от библиотеките на играчите. Междувременно развлекателни компании като Amazon в миналото изрично заявиха, че всъщност не притежавате тези филми и телевизионни предавания, които сте закупили.

В резюме, новият закон все още не пречи на тези компании да ви отнемат съдържанието, но поне ще трябва да ви предупреждават за тази възможност.

Снимка: Unsplash

Виж още: Фотографът пътешественик Остин Ман подложи iPhone 16 Pro на най-тежкото фото изпитание (ВИДЕО)