Третият най-голям смартфон производител в света обяви, че работи по софтуер, който ще използва изкуствен интелект, за да помогне на виртуалния асистент в телефона да общува с потребителите на емоционално ниво.
Huawei вече има собствен виртуален асистент (наличен само в Китай), който ежедневно се използва от 110 милиона души, и се надява, че следващата стъпка в неговото развитие ще позволи използването на емоционален AI.
Според прогноза на анализаторската компания Gartner емоционалният изкуствен интелект ще разпознава настроението на хората и ще отговаря с по-персонални отговори. Според нея към 2022 г. едно персонално устройство като смартфона ще знае повече за емоционалното състояние на своя собственик от неговото семейство. Това става възможно благодарение на разпознаването на лицеви изражения и тонове в гласа, така че виртуалните асистенти да разбират контекста на командите към тях и да предлагат информация, която е по-съобразена с емоциите на потребителя.
Huawei например обещава, че ще разработи асистент, който може да води по-дълги разговори, за да не се чувства човек самотен. За целта софтуерът на компанията ще има високо ниво на интелектуална и емоционална интелигентност. Първият чип с такъв AI капацитет е Kirin 970, който захранва в момента Huawei P20 Pro и Huawei P20.