Потребителското съгласие е доста важна тема в технологичната сфера, а още повече при споделените устройства като смарт телевизорите. Наскоро научихме, че Microsoft и LG получават много критики за насилственото инсталиране на приложението Copilot на телевизорите на последната компания без съгласието на потребителите и без възможност за деинсталиране. Сега изглежда, че няколко производители на телевизори са съдени за извършване на още по-тежко престъпление.
Генералният прокурор на щата Тексас е завел дело срещу пет големи производители на телевизори, а именно:
Sony
Samsung
LG
HiSense
TCL
Причината за съдебния процес е свързана с предполагаемото използване на технологията за автоматично разпознаване на съдържание (ACR), за да се заснеме какво гледат клиентите в момента. Според документите ACR е в състояние да прави екранни снимки на всеки 500 милисекунди (това са две екранни снимки в секунда), да разбира какво гледа потребителят в реално време и което е по-важно – да изпраща тези данни обратно на производителите на телевизори без изричното съгласие на крайния потребител.
Прокуратурата също така подчертава опасностите от изпращането на данните на американските клиенти обратно към китайските сървъри, принадлежащи на HiSense и TCL. И двете фирми спазват китайския Закон за националната сигурност, което означава, че правителството може да получи достъп до техните данни – и до данните на американските клиенти – по всяко време. Генералният прокурор на Тексас Кен Пакстън изрази своята загриженост, като отбеляза:
"Компаниите, особено тези, свързани с Китайската комунистическа партия, нямат право да записват незаконно устройствата на американците в техните домове. Това поведение е инвазивно, подвеждащо и незаконно. Основното право на неприкосновеност на личния живот ще бъде защитено в Тексас, защото притежаването на телевизор не означава предаване на личната ви информация на големите технологични компании или чуждестранни противници".
ACR обикновено се използва от производителите на телевизори, за да идентифицират потребителите, така че да могат да персонализират съдържанието и рекламите, които те са по-склонни да гледат. Обикновено е активирана по подразбиране на повечето съвременни смарт телевизори, но обикновено може да бъде деактивирана от потребителя в настройките за поверителност на устройството.
Снимка: Pexels
Виж още: Животно или растение: превърнаха хамстер в хибридно същество, което се храни със светлина