Големият стремеж на Илон Мъск да превърне Twitter в "приложение за всичко", подобно на ориентирания към Китай модел на WeChat, води приложението в посока на съмнителното събиране на данни. Тази седмица компанията промени политиката си за поверителност, за да включи разпоредби за "биометрична информация" и "заявления за работа/препоръки".

В Twitter/X се казва, че "въз основа на вашето съгласие" сайтът може да събира техните биометрични данни за "цели на безопасността, сигурността и идентификацията". Сайтът не предлага повече подробности за това какви биометрични данни търси, а Twitter не отговори на искането за разяснения.

Повече от вероятно е това да изглежда като опит на Twitter да добави още едно ниво на проверка към абонамента си за синя отметка на стойност 8 долара. Неотдавна X тестваше проверка на потребителите с помощта на правителствен документ за самоличност. Както е описано подробно от изследовател на приложението, формулярът за съгласие за тази верификация включва и съгласие Twitter да съхранява биометричните им данни "за срок до 30 дни". Този идентификатор включваше селфи на живо, известно още като сканиране на лицето, което щеше да бъде изпратено на компания от трета страна.

Twitter няма да е единствената компания, която ще изисква биометрични данни в замяна на проверка. Миналата година Instagram на Meta въведе система за проверка на възрастта, базирана на селфита, за потребители от Обединеното кралство. Както Facebook, така и Instagram имат свои собствени схеми за верификация със синьо квадратче, които изискват от потребителите да предадат на Meta правителствен документ за самоличност и да платят, за да получат допълнителна защита от олицетворяване.

А Twitter сега иска да събира историята на заетостта, историята на образованието и историята на търсенето на работа на потребителите", за да ви "препоръчва потенциални работни места". В противен случай сайтът заявява, че ще споделя цялата тази информация с работодателя, при когото потребителите кандидатстват. Не е ясно дали Twitter ще споделя и историята на публикациите на потребителите или повече информация с потенциалните работодатели, но Мъск изглежда иска Twitter да се превърне в следващия LinkedIn.

Повечето служители или работодатели не смятат Twitter за място, където могат да намерят качествени кандидати, но собственикът на сайта изглежда мисли, че търсещите работа ще са готови да предоставят повече от личните си данни, за да нахранят Twitter с достатъчно храна, която да го превърне в отдавна мечтаното от Мъск приложение за всичко. Милиардерът вече се опитва да въведе търговия с акции в своето приложение за микроблогове, докато главният изпълнителен директор Линда Якарино говори за добавяне на платежни услуги и още нови идеи в Twitter.

Снимка: Unsplash

Виж още: Фонтани от диаманти изригват от центъра на Земята