Microsoft Bing изпревари Baidu и стана водеща търсачка за настолни компютри в Китай. Последните данни от StatCounter разкриват забележителното постижение на Bing, който през април 2023 г. завладя исторически пазарен дял от 37.4%.

Този крайъгълен камък демонстрира динамичния характер на пазара на търсачки и подчертава конкуренцията на ИИ сред основните играчи за иновации и предоставяне на подобрено изживяване при търсене за потребителите.

Успехът на Bing може да се отдаде на дълбоката му интеграция в различни продукти и услуги на Microsoft. Като четвърта по значимост продуктова линия на Microsoft Bing е установил тесни връзки с Windows, Office и Xbox. Тази интеграция позволи на Bing да получи значителна популярност и да достигне до широка потребителска база в Китай, което допринесе за увеличаване на пазарния му дял.

Освен това Microsoft постоянно подобрява възможностите на Bing чрез интегриране на най-новите технологии. Microsoft потвърди, че търсачката на Bing вече работи с GPT-4.

Пазарният дял на Baidu вече е намалял до 27.01%. В класацията след Bing и Baidu се нареждат Sogou с пазарен дял от 16.36%, Yandex със 7.45%, Haosou с 6.25% и Google с 5.2%.

Според Мустафа Сюлейман, съосновател на DeepMind, дъщерно дружество на Google, фокусирано върху изкуствения интелект, ще настъпи значителна промяна в интернет пейзажа. Сюлейман очаква, че през следващите десет години конвенционалните методи за търсене вече няма да са актуални, тъй като ще бъдат заменени от интерактивно търсене.

Възходът на Bing на китайския пазар за търсене в настолни компютри е доказателство за постоянно развиващия се характер на конкуренцията между търсачките. Тъй като основни играчи като Bing и Baidu непрекъснато въвеждат иновации и интегрират усъвършенствани технологии, в бъдеще потребителите могат да очакват по-сложни изживявания при търсене.

Развиващият се пейзаж на търсенето има значение и за предприятията и създателите на съдържание, които разчитат на търсачките за видимост и ангажираност на потребителите.

Тъй като търсачките стават все по-интелигентни, оптимизирането на съдържанието за тези усъвършенствани алгоритми и използването на разговорни и интерактивни елементи на търсенето ще става все по-важно, за да се осигури по-добра видимост и ангажираност с целевите аудитории.

Снимка: Unsplash

Виж още: Швеция направи първата постоянна пътна настилка за зареждане на е-коли в движение