Близо една трета от българите очакват, че ще имат възможността да се разплащат безконтактно с помощта на умни аксесоари, като фитнес гривни, часовници, ключодържатели или други. Според изследване на Matercard в България 30% от потребителите са настроени за подобен тип транзакции. Стойността е над средната за Стария континент, като 24% от европейците очакват да имат възможността да се разплащат безконтактно с умни аксесоари. Така България се нарежда до страни като Дания, Ирландия и Испания, като е пред Франция (20%), Австрия (18%), Швеция (17%) и Германия (12%).

Повишен интерес към безконтактните транзакции

Картовите компании Matercard и Maestro отчитат ръст от 145% през миналата година, което води до повишения интерес на европейците към използването на нови методи за разплащане. Според тях бариерите към подобни транзакции постепенно намаляват и се повишава доверието в сигурността, като това е особено видно в страните от Западна Европа. Притесненията от потенциална злоупотреба бележат най-висок спад (-24%), като сред потребителите в Холандия (-41%), Испания (-33%) и Великобритания (-31%) се наблюдава най-голямо понижение при подобни опасения. Mastercard не предостави данни за България по този показател.

Картовата компания продължава да насърчава безконтактните разплащания, като работи съвместно с различни търговци. За последната година броят на търговските вериги в Европа, които предлагат безконтактни плащания, е нараснал с 42%. В резултат на тези усилия делът на безконтактните плащания е 38% от всички транзакции в точки на продажби.

Да платиш с гривна

Mastercard също така работи с европейските банки, за да предоставят нови методи за безконтактни разплащания. Холандската ABN AMRO например е една от първите финансови институции, които осигуряват плащане чрез умни аксесоари, свързани с банкова сметка. Пилотният проект включва 500 потребители от различни възрастови групи, които ще тестват новата система и ще могат да правят транзакции с умни часовници, гривни, пръстени или ключодържател. Холандия е избрана заради голямото разпространение на безконтактни разплащания. По данни на Mastercard над 80% от терминалите в страната разполагат с такава технология.

„Европейският пазар е водещ в безконтактните разплащания на глобално ниво“, коментира Паоло Батистън, изпълнителен вицепрезидент „Дигитални плащания и европейски лаборатории“ в Mastercard, цитиран в прессъобщението на компанията до медиите. „Доверието в безконтактните плащания е по-голямо от всякога и изглежда, че потребителите са готови да направят крачка напред с извършването на безконтактни плащания през свързани устройства. Проекти като този, който провеждаме в Холандия, ще въведе потребителите изцяло в дигиталната икономика“, допълни той.

Още от Social