Помните ли, когато Netflix беше компания за доставка на DVD филми по пощата? За 2.7 милиона абонати в САЩ тя все още е такава. Добре познатите червени пликове пристигат в пощите от 1998 г. насам и дори през миналата година успяха да докарат на компанията солидните 212 милиона долара печалба. Защо обаче толкова много хора използват старата услуга в епохата на стрийминга?
Стриймването на Netflix изисква постоянна и стабилна връзка – до такава степен, че Netflix консумира 15 процента от целия американски широколентов интернет. 24 милиона американци обаче живеят в райони без такъв достъп и пощата може да ги достигне. Освен това DVD каталозите все още предлагат повече заглавия от традиционния стрийминг. В момента Netflix има над 6000 филма и сериала в стриймнг каталога си, докато DVD библиотеката на компанията съдържа над 100 000 заглавия.
За сравнение Spotify има почти всяка песен, която бихте искали да слушате, а Amazon – почти всяка книга. При видео стрийминга обаче няма такъв еквивалент и въпреки неограничените възможности на интернет авторските права, икономиката и географията пречат за осъществяването на споменатия DVD каталог в дигитална форма.
Netflix наистина стриймва много филми, но други са налични само в конкурентни услуги като Amazon и Hulu. Особено голяма е пропастта в каталога на Netflix при заглавията отпреди 2000 г., където почти няма налични филми.