Въпреки усилията на Марк Зукърбърг да ограничи постовете на политици, които нарушават правилата на Facebook относно езика на омразата, големите корпорации продължават да бойкотират рекламирането в социалната платформа. Coca-Cola, Hershey и Honda са сред последните големи компании, които временно спират рекламите си.
Unilever, корпорацията - собственик на брандове като Dove, Lipton и Verizon, също съобщи, че се включват в бойкота. Той е организиран от няколко групи, борещи се за социални права в САЩ. До момента в него участват над 120 компании, като някои обаче не го правят официално - например Coca-Cola.
„Няма място за расизъм в модерния свят, както и в социалните медии“, заявява CEO на Coca-Cola Джеймс Куинси. „Компанията Coca-Cola временно ще спре платените си реклами в социалните мрежи за срок от 30 дни. Ще използваме това време, за да прегледаме кампаниите си и да проверим дали не се налагат промени. Ние очакваме повече прозрачност и отчетност от нашите партньори в лицето на социалните мрежи.“
Тези призиви за прозрачност от големите корпорации увеличават натиска върху Facebook да полага по-големи усилия в борбата със зловредните постове.
„Ние инвестираме всяка година милиарди долари, за да пазим нашата общност сигурна, като непрекъснато работим с външни експерти, за да подобряваме нашата политика“, казва представител на Фейсбук. „Ние работим в тясно сътрудничество с големите групи, борещи се за социални права, като междувременно сме отказали достъп до Facebook и Instagram на над 250 расистки организации. Инвестираме усилено в разработката на нов AI, който да ни помогне да намираме бързо над 90% от случаите с реч на омразата. Той успява да свърши това далеч преди потребителите да сигнализират. Според скорошен доклад на EU, Facebook трие повече зловредно съдържание от Twitter и YouTube, взети заедно. Знаем, че имаме още много работа, затова продължаваме да развиваме още технологии, които да ни помогнат в тази неравна борба.“
Лидерите на бойкота остро критикуват последното изказване на Марк Зукърбърг, в което той обявява нови правила за премахване на реклами, в които има реч на омразата, както и маркиране на политически постове със спорно съдържание.
„Трябваше да сме информирани предварително за техните планове, както и да участваме в оформянето на рамката за ограничаване на радикализацията в платформата“, пише Рашад Робинсън, лидер на формированието „Цветът на промяната“. „Вместо това получихме порция празни приказки.“
Какъв ефект ще има бойкотът върху социалната мрежа, все още не е напълно ясно. Facebook генерира милиарди долари печалба от спонсорирани съобщения, по-голямата част от които са реклами на малки бизнеси. Според анализаторите продължителен бойкот от големите корпорации вероятно няма да се отрази негативно на компанията.
*Снимки: Shutterstock