Музикалната платформа Spotify успешно е патентовала специфична технология, която да ѝ помогне да усъвършенства предложенията, които отправя към абонатите си. Интересното е, че тя е базирана върху записи, улавящи глас, интонация, стрес, ритъм, фонов шум от околната среда. По този начин могат да бъдат направени предположения за емоционалното състояние на съответния потребител, дали той е сам или в компания и да бъдат предложени подходящи музикални плейлисти. Важната подробност, която не бива да изпускаме, е, че това, е само патент и все още не е ясно как и дали въобще Spotify ще се възползва от него. Интересно е, че заявката за патентоване на идеята е била подадена преди 3 години, а както знаем, “много вода е изтекла оттогава”.
Но подобна стъпка е показателна за това, че Spotify все още не са открили оптималната формула, която да е общовалидна за по-голяма част от потребителите. В момента платформата се опитва да покаже разнообразни стилове, изпълнители, плейлисти на различните потребители, но това означава голям процент ангажираност от страна на самите “слушатели” - нещо, което е прекалено нестабилно и несигурно.
Снимки: shutterstock