BMW най-накрая сътвориха истински електрически автомобил. i3 не е модел, в който са вкарани електрически мотор и батерия просто защото „сега така е модерно“, на каквито случаи сме ставали свидетели. Новият модел от BMW е създаден от началото до края за това, за да бъде електрически.

 

Статистиките сочат, че i3 разполага с 22 kWh литиево-йонна батерия за диапазон от 130-160 км, което е нормално за сегашните електромобили. Зареждането отнема около 3 часа в 220-волтовата мрежа. От BMW твърдят, че времето може да се намали до 30 мин. чрез DC Combo Fast Charging, продаван допълнително.

 

BMW i3 е с 170 к.с. и 184 lb-ft въртящ момент, предаван на задните колела чрез едностепенна скорост. От BMW обявиха, че моделът ще ускорява от 0 до 100 за впечатляващите, за електрически автомобил, седем секунди. Максималната скорост е ограничена до 150 км/ч за по-голяма ефективност. Точно както всички BMW автомобили на пътя и i3 има перфектно разпределение 50:50 между предната и задната част, което осигурява голяма стабилност на пътя.

 

Една от статистиките се набива особено много – 1224 кг, което го прави сред най-леките електроавтомобили на пазара. Лекото тегло е резултат от изначалната идея, че автомобилът ще бъде електрически.

 

За първи път на пазара ще бъде представена кола за масова продажба, която е произведена с купе от пластмаса, подсилена с карбонови нишки. Това означава, че безопасността е засилена, а теглото – наполовина на стоманата и 30% по-леко от алуминии. По-лекото купе прави автомобила по-икономичен и ефективен. Поради тази причина и батерията е по-малка, обвита в алуминиева черупка – по-малко тегло, по-бързо зареждане.

 

Липсата на скоростен лост довежда до напълно равен под. Интериорът е футуристичен – модерни седалки, дисплеи, които изглеждат сякаш се носят във въздуха. Част от интериора е изграден от дървесина от възобновяеми гори, рециклирана пластмаса и елементи от Kenaf (растение).

 

Навигационната система е стандартна за BMW, която има безжична връзка и осигурява информация за задръствания в реално време. Системата изчислява колко време ще отнеме на шофьора до дадена дестинация, спрямо стилът му на шофиране.

 

BMW ще предлагат и модел с мотор, който да увеличи максималното разстояние, което може да измине i3 (подобно на Chevrolet Volt). Моторът е по-скоро акумулатор за батериите. Лошата новина е, че тази екстра ще добави допълнително 3,850 долара към цената.

 

Когато говорим за цена – моделите ще стартират от 41,350 долара. BMW i3 ще излезе на пазара през ноември тази година.