Официално „Мтел“ се ребрандира на A1. Това се случва след дългогодишно очакване и намеци за това от компанията майка Telekom Austria. Българският телеком прави пълна промяна на своята корпоративна идентичност, която няма да включва само смяна на логото и името, но ще обхване всички аспекти от дейността ѝ. Вече е създадено ново юридическо лице „A1 България“ ЕАД, минаваме през преименуване на телевизионните канали, нови продукти, услуги, абонаментни планове и практики до амбициозни обещания относно клиентското обслужване. Като телекомът обещава да изпълни всичко това.
Единност на групата
Основната цел на ребрандинга на „Мтел“ се крие в намерението на компанията майка да консолидира всичките си звена под една шапка. Промяната започна с основното дружество в Австрия и в момента продължава на различните пазари. След Словения дойде ред и на България.
Александър Димитров, главен изпълнителен директор на A1 България. Снимка: А1 България
„Днес ставаме част от нещо голямо – силна международна марка, каквато е А1. Тя ни носи нови стандарти за обслужване, единна корпоративна култура, повече знания и опит“, обяви Александър Димитров, главен изпълнителен директор на A1 България по време на представянето на новата марка и ценности на телекома.
„Новият бранд отразява нашата цел да бъдем лидер, като се възползваме от възможностите на дигитализацията в полза на нашите клиенти. Щастлив съм, че ще можем да предоставяме достъп до най-новите технологии още по-бързо, да ги направим максимално полезни за хората и да им осигурим свободата да ги използват така, както те самите изберат”, допълни той.
„По този начин това ребрандиране, както и всички останали, които ще последват, ще подкрепят нашата цел да засилим присъствието на A1 Group в нашия най-важен регион – Централна и Източна Европа – като една компания с обща стратегия и единен бранд, който прави живота в дигитална ера по-лесен и удобен”, коментира Алехандро Платер, главен изпълнителен директор на А1 Group.
Алехандро Платер, главен изпълнителен директор на А1 Group. Снимка: А1 България
Използването на единна и интегрирана търговска марка и комуникация е нормална практика на най-големите телеком играчи. Може би най-пресният пример в България беше с навлизането на Telenor и пълното ребрандиране на закупения от норвежците оператор „Глобул“. Скандинавците обявиха доста смели планове, като изпълниха голяма част от своите обещания. Амбициите на новия A1 България в някаква степен може да се каже, че са дори по-големи или поне бяха заявени накуп. Александър Димитров коментира и българския ъгъл за преименуването на „Мтел“. Досегашният бранд продължава да се асоцира основно като мобилен оператор, независимо от усилията и факта, че компанията е сред лидерите в предоставянето на фиксираните тв и интернет услуги.
Не само марка
Ребрандирането на „Мтел“ ще обхване всички елементи на корпоративната идентичност на компанията. Новото лого на A1 освен традиционния си вариант с червена буква и черна цифра включва над 70 различни вариации, които ще могат да се използват по различни поводи или кампании. Има няколко специални визии, които са характерни единствено за българския пазар, като например логото, изработено от мартеници или такова с характерната балканска роза. Магазините ще бъдат с променен дизайн, като в различните райони те ще бъдат украсени със специални силуети на различни български паметници на културата. Служебните автомобили, както и всички продукти ще отговарят на новите изисквания на бранда. Телекомът има нов корпоративен сайт www.a1.bg, като Александър Димитров допълни, че те са първите с домейн от само два символа в България, тъй като местните регистратори досега не са предлагали подобни.
Новото име и лого на компанията е само част от цялостния процес по промяна. Ребрандирането ще помогне на всички звена от групата на A1 да унифицират своята корпоративна култура и ценности. Основната идея е операторът да се вслушва все повече в мнението на клиентите, за да отговори на техните очаквания и да направи живота им в дигиталната ера по-лесен и по-забавен. Промяната ще позволи на компанията да гарантира по-високо качество на своята мрежа, да направи технологиите по-достъпни и лесни и да осигури лоялно отношение и удобство на клиентите си.
Именно тук новият A1 България направи наистина големи обещания към своите абонати. Основният фокус ще е клиентското обслужване.
„Не искаме просто да си сменим кожата и след 6 месеца потребителите да си кажат, че сме похарчили едни пари за бранд и реклама, а пак сме си същите“, коментира Александър Димитров. Той посочи няколко сфери, в които това ще трябва да се усети осезаемо. Първата е в качеството на предоставяните продукти и услуги.
Димитров се ангажира, че занапред всички технически повреди и проблеми, които засягат фиксираната мрежа, ще се отстраняват до 6 часа след прекъсване на услугата. Ако това се окаже невъзможно, засегнатите потребители ще получат за временно ползване мобилно устройство и компенсация. Друго обещание е, че ще се отговаря на входящите обаждания на *88 до 60 секунди. Самите проблеми на клиентите ще трябва да могат да се решат само в рамките на един телефонен разговор или едно посещение на магазин. Абонатите ще получават известия за всички важни аспекти от договора им – кога им изтича контрактът, или достигат до лимита на безплатните минути и интернет трафик. Фактурите ще получат нов формат, който ще бъде много по-лесен за разбиране и разчитане от страна на потребителите.
Продукти, услуги и няколко новости
Смяната на юридическото лице няма да се отрази по никакъв начин на досега действащите договори. Всички услуги ще бъдат достъпни и ребрандирането няма да се отрази на потребителите в негативен план. Мобилното приложение „Моят Мтел“ се преименува на „Моят А1“, а спортните канали на MAX Sport 1 и MAX Sport 2. Александър Димитров само „открехна“, че до седмица ще има развитие при тях и потенциално ще се добави още ексклузивно съдържание.
Ребрандирането ще дойде и с много нови продукти, няколко нови за страната услуги и бонуси за клиентите. A1 България ще пусне собствена линия брандирани смартфони, които ще бъдат три модела, предназначени за различните ценови сегменти. Мобилните и фиксираните планове ще бъдат изцяло обновени, което се очаква през следващите месеци. Първите ще получат повече възможности за неограничени обаждания и включен пренос на данни, а вторите ще са на още по-изгодни цени.
A1 България ще предложи до месец-два и нова музикална стрийминг платформа, която ще съдържа основно местно съдържание. Подобен тип услуга е нова за страната и ще е любопитно нейното развитие.
Отделно компанията ще бъде първият оператор, който ще предложи пълнокръвен дигитален портфейл, с който ще можете да интегрирате дебитните и кредитните си карти в смартфона и да правите истински мобилни разплащания. Също услуга, която в България не е силно застъпена. Като бонус A1 ще разполага и със собствена кредитна карта за своите абонати, която ще има специални преференции, недостъпни за други подобни картодържатели.
Операторът е подготвил и различни бонуси за своите потребители по случай ребрандирането. То включва подарък от 10 000 MB за хората, които свалят новото мобилно приложение "Моят А1". Обратната връзка за качеството на мрежата и услугите ще се възнаграждава с 500 MB пренос на данни. Всички клиенти на тв услугата на компанията ще получат безплатни уикенди през юни, в които всички канали, които предлага телекомът, ще бъдат налични независимо от плана.
„Мтел“, или по-коректно от днес – A1 България, излезе с амбициозна стратегия за спечелването на потребителските сърца. Което може да раздвижи допълнително телеком сектора и потенциално да вдигне летвата за останалите големи играчи.