През 1996 година, със своя А3, Audi създаде премиум сегмента в компактния клас. Сега фирмата представя третото поколение на успешния модел. Новият A3, чийто дебют се състоя на Автомобилното изложение в Женева през 2012 година, е високотехнологичен автомобил, в който изобилстват иновации във всички области. В момента се разработват хибридни версии и варианти с алтернативно задвижане като двигатели с природен газ и Audi e-gas. През 2012 година ще се появи и версия с изключително ефективен двигател 1.6 TDI, който консумира едва 3,8 литра дизелово гориво/100 км, и отделя само 99 г/км CO2. 

 

Новите технологични решения на Audi в областта на леките технологии дават възможност за намаляване на теглото на атрактивната каросерия на модела с три врати – в сравнение със своя предшественик новият А3 е станал с цели 80 кг по-лек. Ходовата част е настроена за спортно и динамично шофиране. Моторите са мощни и едновременно с това високо ефективни, интериорът предлага усещане за стилна динамика. Що се касае до системите за асистенция на водача и инфоразвлекателните технологии, новият А3 предлага решения, които създават нови стандарти в сегмента.  

 

Стилистиката на новият А3 изразява спортния характер на автомобила и гарантира на дългия 4,23 м модел излъчване на мощност и динамика. Ярко оформените остри линии очертават напрегнатите и динамично извити повърхности на каросерията. Дължината на автомобила е запазена, но междуосието е увеличено до 2,60 м, а задните колонки са скосени под ъгъл  който създава усещане за купе. Предната част се доминира от характерната за Audi едноелемента решетка. Като допълнително оборудване Audi предлага предни газоразрядни светлини с технология Xenon plus включващи дневни LED-елементи като в този случай задните светлини също са оборудвани със светодиодни елементи. Предните светлини изпълнени в изцяло LED-технология ще се появят по-късно като част от предлаганите възможности и ще са първите в компактния клас. 

 

Последователното прилагане на принципа на ултра леките конструкции от Audi е довел снижаване на теглото на новия A3 1.4 TFSI до едва 1.175 килограма – значително по-ниско от това на конкурентите. Предните калници и капакът над двигателя са изработени от алуминий, а каросерията включва висок дял на свръх високоякостните и горещо формовани стомани. Интериорът на Audi A3, с изцяло променен дизайн, впечатлява с хоризонталните линии на арматурното табло, създаващи усещане за реене по вълните, с изключително високото качество на материалите и изработката, както и с изчистената ергономия. Четирите кръгли вентилационни отвора, елегантният контролен панел на серийната климатична инсталация и контролните прибори подчертават общото усещане за качество и стил. Цветният дисплей на информационната система за водача (сериен за линиите на оборудване Ambition и Ambiente) представя графиките с триизмерни изображения с високо ниво на детайлност.

 

Електрически повдигащият се монитор на MMI системата – в най-високите версии със седем инчов диагонал – е с дебелина от едва 11 мм. Новата ръчна спирачка с електромеханично задействане освобождава място в конзолата над централния тунел за панела на опционалната контролна система. В пълната версия на системата включваща MMI навигация и MMI touch, горната част на управляващия функциите чрез натискане и завъртане бутон е оформена като тъчпад. Това е още едно ергономично нововъведение – върху него водачът може да изписва букви и цифри с пръст, като в най-луксозните модели на  Audi. 

За А3 Audi предлага линиите на оборудване Attraction, Ambition и Ambiente, които дават възможност на клиента да избере специфичния, за своите нужди и желания, модел. Дизайнерите са разработили атрактивни цветове и материали за всеки вариант. Клиентите могат да избират измежду множество опции свързани със създаване на допълнително спортно усещане или комфорт – като адаптивните светлини, окачване с адаптивни амортисьори или подвижен покрив. Друга техническа област, в която новият Audi A3 има лидерска позиция, са новите системи за асистенция с висока ефективност и голям капацитет. Те се простират от адаптивния темпомат базиран на радар, до системите Audi side assist, Audi active lane assist, системата за разпознаване на пътните знаци, асистент при паркиране и базовата система за безопасност Audi pre sense basic. Никой от нашите конкуренти не предлага подобна гама от системи. 

 

Това се отнася и за областта на инфоразвлекателните системи, които са изградени на базата на иновативна модулна архитектура и включват широка гама от компоненти. Сред тях са аудиосистемата на Bang & Olufsen и навигацията MMI Navigation plus. Те се допълват идеално от Bluetooth-автомобилния телефон и WLAN-Hotspot връзката. Последната дава на пътниците възможност за достъп до интернет при пътуване, а за водача се осигуряват персонализирани онлайн услуги, които се осъществяват благодарение на пакета Audi connect. При представянето си новият Audi A3 се предлага с три четирицилиндрови двигателя, които са напълно нови разработки. Двата TFSI агрегата са с работен обем 1,4 и 1,8 литра, а моторът TDI е двулитров. Мощността е съответно 90 кВт (122 к.с.), 132 кВт (180 к.с.) за бензиновите и  110 кВт (150 к.с.) за дизела. В сравнение с предишния модел разходът на гориво на новия A3 е намален със средно 12 процента – като при някои версии дори още повече. 

 

1.8 TFSI се предлага серийно със седемстепенна предавателна кутия S tronic;  1.4 TFSI и 2.0 TDI са оборудвани с шестстепенна механична трансмисия. Във всички случаи задвижващи са предните колела, като постоянното двойно предаване quattro и други задвижващи агрегати, включително един 1.4 TFSI с технология за изключване на част от цилиндрите cylinder on demand на Audi, ще се предлагат по-късно, през следващите няколко месеца. 

 

Качествата на ходовата част на новия A3 съчетават удоволствието от динамичнотошофиране с отличен комфорт и впечатляваща стабилност на пътя. Основата за подобно поведение е високотехнологичното окачване, което от своя страна се допълва от прецизно настроено кормилно управление, с ефективно електромеханично задвижване. Системата за контрол на стабилността ESC интегрира и функция на електронно управляван диференциал ограничаващ пробоксуването, с което управляемостта в завои е още по-предсказуема и сигурна. 

С опционалната система Audi drive select (серийна за линията Ambition) водачът може да променя работата на различни важни компоненти като кормилното управление, реакцията при натискането на педала на газта и характеристиките на превключване на трансмисията (при S tronic), настройвайки ги съобразно своите желания. Тя включва като допълнително оборудване адаптивни амортисьори, които функционират на базата на технологията magnetic ride на  Audi. Диаметърът на гумите се простира в диапазона от 16 до 18 цола. 

 

Новият Audi A3 ще се предлага на пазара от пролетта, като първите доставки до клиенти ще станат факт през лятото. Версията на А3 с базов мотор, която ще се появи в края на годината ще се предлага в Германия  на цена от 21.600 евро. 

 

Тагове: