В една от най-странните измами с доставка, за които сме чували напоследък, жител на Обединеното кралство е споделил в Reddit, меко казано, притеснително преживяване при поръчка на iPhone 15 Pro Max през официалния уебсайт на Apple.

Купувачът съобщава, че е получил всички имейли за потвърждение на доставката от Apple и данни за проследяване от партньора за доставка Dynamic Parcel Distribution (DPD).

След като отваря кутията на предполагаемия флагмански iPhone, купувачът веднага разбира, че нещо не е наред. Първото нещо, което забелязва, е, че на телефона е поставен протектор за екрана, което го кара да се запита дали не му е изпратена върната бройка от Apple. Реалността на ситуацията обаче започнала да се прояснява малко по малко:

"Следващото нещо, което забелязах, когато го включих, е, че екранът не е наред, осветява черната област по начин, който очевидно не е OLED, а в долната част има "брадичка", което предполага, че това не е правилният телефон", съобщава той.

След като включил телефона, "късметлията" преминал през доста различен процес на настройка. Тогава той установил, че устройството, което му е изпратено официално от Apple, наистина е фалшиво.

"Веднага забелязах, че това е устройство с Android. Може и да е убедило някой друг, но аз разбрах много бързо (особено когато видях, че в някои случаи се появяват истински Android символи)."

Предварително инсталираните приложения като TikTok, Facebook и YouTube са били поредните доказателства, че споменатият смартфон е фалшив.

За щастие потребителят не е влязъл в системата със своя Apple ID и е избегнал настройването на Apple Wallet на фалшивото устройство. Ако го беше направил, неговата лична и финансова информация най-вероятно щеше да бъде присвоена от създателите на устройството.

Изключително необичайно е някой да получи фалшив iPhone, след като е направил поръчка директно в Apple. Такива инциденти се случват при покупка от платформи за електронна търговия, но Apple са известни със сигурните си доставки. Очевидно е, че е имало пропуск в сигурността някъде между изпращането на телефона от Apple и получаването му от лицето.

Купувачът вече е подал оплакване в Apple и компанията е обещала, че скоро ще се свърже с него. Излишно е да казваме, че това е добро напомняне за всички нас да отваряме и проверяваме внимателно сайтовете, от които избираме да закупуваме техника.

Снимка: Unsplash

Виж още: Apple залага на софтуера, за да продава iPhone 16

 

 

Тагове: