Рекламите са основният източник на доходи за мнозина, като в същото време предизвикват потребителите да изнамират все по-креативни начини да се избавят от тях. Но от Microsoft явно неглижират този факт, понеже започват да тестват промоции за някои от другите си продукти в приложението File Explorer на устройства с най-новата версия на Windows 11 Insider. Новата „функция“ беше открита от потребител на Windows и MVP на Insider, който сподели екранна снимка на известие за реклама, показано над списъка с папки и файлове във File Explorer, файловия мениджър на Windows по подразбиране. Може би замисълът е нещо като усъвършенствана версия на Clippy, при която Microsoft уж ви съветват как „да пишете с увереност в документи, имейл и интернет с разширени предложения за писане от Microsoft Editor“.

 

Както можете да си представите, реакциите за това бяха меко казано негативни, а някои дори не издържаха и заявиха, че ще се опитат да сменят Explorer с нещо друго, защото File Explorer е „едно от най-лошите места за показване на реклами“. За да направят тест, BleepingComputer се опитаха да направят проверка, но се оказа, че техният екип не получава такива съобщения. Това вероятно може да се обясни с провеждането на експеримент от Microsoft, опитвайки се да прецени успеха на такава функция. Всъщност това не е първият опит за подобна „инвазия“ на реклами - преди две години такива се появяваха за кратко и в лентата с менюта на безплатните уеб версии на приложенията от Office, в менюто Start и т.н. Явно на всички е ясно, че идеята не е особено добра, но от Microsoft ще продължат да опипват почвата.

Снимки: Unsplash

Виж още: Google твърди, че Chrome за macOS е по-бърз от Safari