Почти стогодишната компания Nielsen, която предлага златния стандарт за тв рейтинги, се е заела да изследва по-сериозно начина, по който американците стриймват видео. Резултатът от тази инициатива представлява нова рейтингова система, наречена The Gauge.
Въпреки че Nielsen опита да изчисли популярността на различните стрийминг платформи отпреди, The Gauge се доближава повече до традиционния начин, по който Nielsen измерва зрителите на тв програмите. Тя използва устройство, което наблюдава интернет трафика през вашия рутер и после това, което гледате на телевизора; засега програмите, гледани през телефони и лаптоп не се отчитат.
Първите резултати показват, че американските потребители прекарват 64 процента от времето си в хола, като гледат традиционна телевизия. На стрийминга се падат 36 процента, като YouTube и Netflix имат по 6 процента всеки, следвани от Hulu, Amazon Prime и Disney+, съответно с три, два и един процент. Отново припомняме, че това се отнася само за тв екрана и не включва десктоп, лаптоп, телефон и таблет.
Без повече информация за устройството на Nielsen е трудно са каже и дали то включва стрийминга през гейм конзола или други източници.
Все пак, имайки предвид, че самите стрийминг услуги са много предпазливи, когато става въпрос за зрителски показатели, данните на Nielsen имат някаква обективност. Netflix конкретно има репутация да бъде изключително потайна компания и много рядко дава по-конкретни данни за зрителските навици.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Америка може би е открита от хората 10 000 години по-рано, отколкото се смяташе досега