Наскоро двама от най-големите (и най-любимите ми) гейм журналисти, Джон "TotalBuscuit" Бейн и Джим Стърлинг, посетиха офисите на Valve и се върнаха с някои страхотни новини. И двамата публикуваха подробни видеа в YouTube каналите си за преживяването си, които може да видите тук за видеото на Total Biscuit и тук за това на Стърлинг.
Най-важните неща, които научихме от тях, са следните:
Първо, от Valve ще преработят алгоритмите на Steam по начин, който добрите игри да получават повече видимост, а лошите, създадени единствено с цел да изкарат за студиото си по някой и друг бърз лев, да бъдат заровени и забравени. Това са т.нар. фалшиви игри според собствениците на най-голямата платформа за дигитална дистрибуция. Работата им по тази точка започна още преди няколко месеца с новата им програма Steam Direct, която да замени сегашната Greenlight. Последната е една от основните причини Steam да бъде залят от нискокачествени инди игри през последните 2 години. Преекспонацията от подобни заглавия доведе до отказа на множество гейм критици, включително Total Biscuit, да отразяват нови инди заглавия заради огромния брой от накачествени изпълнения и факта, че разработчиците на голяма част от тези заглавия злоупотребяват със системата на YouTube, закривайки канали на критици, в допълнение към злоупотребата им с Greenlight програмата.
Второ, преработката на алгоритмите вероятно ще доведе до "заравянето" и на някои добри игри. За да се преборят с този проблем, Valve ще представят програма, наречена Steam Explorers. "Изследователите" ще са натоварени със задачата да изиграват редица игри, които не са отразили добри продажби. Ако изкопаят добра игра, могат да я маркират. Така алгоритмите ще я пропуснат нагоре към видимите страници на Steam. Още една добра новина по това направление е фактът, че всеки може да стане "изследовател". Набирането на хора в програмата ще се осъществява по същия начин, както при настоящите Steam Curators. "Изследователите" също така ще получат свой форум, за да могат да организират мултиплейър мачове в игри, които никой друг не играе.
Трето, системата Steam Curators също получава подобрения. Valve ще добави редица функционалности като вграждане на видеоклипове, създаване на класации и различни методи за сортиране на игри. Разработчиците на игри също ще могат да дават ключове за игри директно на кураторите в Steam, вместо да ги изпращат по мейл или чрез друг външен метод. Кураторите ще получават и повече информация за това как техните подредби се отразяват на продажбите на игрите. Valve обмисля как да мотивира геймърите в кураторската програма да отдават дори още повече внимание на нея, като дори се обмисля парично заплащане.
Накрая, отново свързано с борбата на Valve срещу "фалшивите игри", компанията ще въведе някои промени в потребителския интерфейс за обикновения геймър. Вече ще получавате информация колко импресии е получила дадена страница, откъде идват, защо дадена игра излиза на страницата ви или е в препоръчаните за вас и т.н. Освен това системата с trading cards на Steam ще бъде преработена, за да бъде ограничено влиянието на "фалшивите игри" върху продажбата и разменянето на тези карти. За още по-добро потребителско изживяване Valve обмислят да подобрят и потребителската си поддръжка, като спрат да използват външни служители, а преместят съпорта изцяло към вътрешния си човешки ресурс.
Всички тези мерки и подобрения с големия фокус върху новия Steam Direct са създадени с цел да се подобри качеството на предлаганите в платформата игри за сметка на количеството. От Valve са оптимистично настроени, че новите програми ще се отразят позитивно за всички - геймъри, разработчици и за бизнеса на самите Valve. Съвсем скоро ще видим дали наистина ще стане така.