Виртуалната или добавената реалност би трябвало да накара сърцето на всеки технологичен ентусиаст да тръпне. Но по някаква причина устройствата, предоставящи подобни изживявания, не постигнаха очаквания успех. Според ново проучване Piper Sandler виртуалната реалност не е по вкуса на американските тийнейджъри. 
Въпреки че 29% от анкетираните тийнейджъри притежават устройство за виртуална реалност (в сравнение 87% притежават iPhone), само 4% от собствениците на устройства за виртуална/добавена реалност ги използват ежедневно, а 14% прибягват до тях ежеседмично. Освен това тийнейджърите не изглеждали толкова заинтересовани от закупуването на подобен типджаджа: едва 7% от тях са заявили, че планират да закупят шлем за виртуална/смесена реалност, докато 52% от анкетираните тийнейджъри не били сигурни или не се интересували.  


Резултатите от проучването показват, че хардуерът и софтуерът за виртуална реалност все още не са се наложили сред обществеността, въпреки че големите компании инвестират милиарди долари в технологията и на пазара се предлагат най-различни варианти. Тийнейджърите често се приемат като един вид тестери на нови технологии и техните предпочитания могат да дадат представа за това накъде ще се развива индустрията. 
"За нас хладното използване показва, че VR остава "в началото" и че тези устройства са по-малко важни от смартфоните", пишат анализаторите на Piper Sandler. 
Проучването също така показва, че VR се бори да набере популярност. Смята се, че Apple ще представят свой собствен вариант на устройство за виртуална/смесена реалност още тази година, но подобно проучване показва, че може да се окаже трудно да се убедят потенциалните клиенти. 
Не е категорично ясно и дали Meta ще пусне нов продукт, насочен към виртуалната реалност по-късно тази година. Quest 2, чиято премиера беше през 2020 г., се доказа като лидер на пазара по отношение на продажбите, но според анализаторите доставките са намалели през миналата година. 

Снимки: Unsplash

Виж още: AR/VR шлемът на Apple в нови снимки