Висококачественият музикален плейър на Нийл Йънг най-накрая излиза на пазара следващия понеделник. Миналата година той успя да завърши доста успешна Kickstarter кампания. Плейърът е нишов продукт, който ще се предлага в едва 80 магазина в САЩ, като цената му е $399.
Тази сутрин тръгна и магазинът за музика Pono, където се предлага аудио с високо качество. За съжаление тези файлове се оказват доста по-скъпи от обичайната цена на музиката, дори извън България. Pono също така работи с аудио компанията Harman, с която ще интегрира технологиите си в автомобили, които вече работят с Harman.
Идеята на Нийл Йънг е чудесна - да слушаме музика във формат, който е доста по-качествен от стандартния MP3 файл. Само че на практика имаме един доста скъп музикален плейър, който просвирва доста скъпи музикални файлове - нещо, което едва ли ще пожъне масов успех. Работата е там, че Йънг не се интересува от този факт, тъй като според думите му от сцената на CES 2015, "мразих как звучи музиката и ме ядосваше, че не мога да ѝ се насладя повече. Можех да чуя само какво липсва." Той казва, че Pono съществува, главно защото той е искал и се оказало, че много други също са поискали.
Ерата на музикалните плейъри отдавна беше приключена от смартфоните, но някои компании все още не дават сигнали, че са го разбрали. Всъщност Pono, подобно на Sony, които представиха Walkman за над 1000 долара, се пробва на пазар, в който трябва да се изправи срещу смартфоните и стрийминг услугите. Таргетът и на двете устройства са аудиофилите. Въпросът е колко хора могат да уловят разликата в качеството, а отговорът му най-вероятно ще се изрази в продажбите.
Вижте новия Walkman на Sony.