В изключително конкурентната обстановка в автомобилната индустрия интериорът на автомобила играе важна роля при вземането на решение за покупка. PEUGEOT революционизира автомобилния интериор с широко разпространения i-Cockpit® в по-голямата част от гамата си и отделя особено внимание на седалките, които стават все по-сложни и технологични. Те ежедневно са подложени на различни изпитания, поради което трябва да отговарят на множество изисквания: да предадат отличителен и персонализиран визуален образ, усещане за сигурност и комфорт на пътниците, съобразени с различните географски райони.
Малко история
За 60 години седалките са минали през важни технологични етапи. През 1955 г. се появяват първите корекции на седалките в серийните автомобили (регулиране на височината на наклона на седалката и облегалката и др.). PEUGEOT въвежда седалките с функция сън във флагмана си за епохата - 403.
Функцията за достъп до задните места е лансирана в лекотоварните автомобили през 1957 г. Други по-скорошни иновации са разделянето на седалките 2/3 1/3 (в PEUGEOT 306 например) или добавянето на трети ред отстраняеми седалки (PEUGEOT 5008).
От 2007 г. при лансирането на нова платформа EMP2, PEUGEOT се възползва от възможността, за да започне разработването на напречна рамка на предните седалки. Тази модулна напречна рамка ще открием в първата генерация на PEUGEOT 308, лансирана през 2014 г. Рамката олекотява седалките, като същевременно подобрява сигурността и комфорта. Седалките са по-леки, по-технични и по-евтини.
Тази рамка е използвана и в CMP платформата и е индустриализирана в Европа, Китай и Латинска Америка.
ДНК-то на марката като визуален и сетивен маркер
От гледна точка на клиента седалките на автомобила трябва да изпълняват три основни функции: "място, удоволствие и защита". Сливайки се с пътника, те дават важен принос за типологията на автомобила, която е специфична за всяка марка. През 2013 г. различните марки на PSA Groupe дефинират стратегия за диференциация, която обяснява ДНК-то на всяка от тях. Клиентът трябва да познае марката на своето превозно средство от пръв поглед и при първо сядане на седалката. В PEUGEOT клиентът възприема седалките като динамични, вертикални, с по-здрава опора.
Седалките на бъдещето: мода и удоволствие
Седалките на бъдещето ще бъдат повлияни от модата в облеклото. Цветовете и материите, използвани за тапицерия на седалки, ще бъдат вдъхновени от прет-а-порте модата и тенденциите в обзавеждането. Постигането на оптимален комфорт и удоволствие също е неразделна част от усилията на дизайнерите. Последните иновации включват интегрирането на въздушни възглавници в пяната, за да се адаптират автомобилните седалки към морфологията на пътниците. PEUGEOT предлага като опция за много модели от гамата си система за масаж на гърба, която е особено ценена от клиентите, тъй като подпомага отпускането и същевременно активира мускулите на гърба.
В епохата на автономните автомобили седалките ще са повече от всякога в основата на интериорния дизайн. Те ще трябва да предложат множество възможности за трансформиране на купето по аналогия на концептуалния e-LEGEND, като целта е времето, прекарано в автомобила, да се превърне в момент на споделеност и почивка.
Дотогава композитът частично ще замени металната рамка на седалките, за да предложи повече финес и освободи място в купето.
Вълнуващата история на седалките PEUGEOT все още не е приключила!