Lenovo Group Limited, заедно със своите дъщерни дружества, обяви рекордни резултати за второто тримесечие на финансовата 2025/26 година. Общите приходи на Групата достигнаха исторически връх от 20,5 милиарда щатски долара, което е ръст от 15% на годишна база. Коригираната нетна печалба нарасна с 25% на годишна база до 512 милиона щатски долара, а коригираният марж на нетната печалба стигна до 2,5%, стимулиран от по-високите приходи. Тези резултати отразяват силното оперативно представяне на Групата, тъй като не включват влиянието на непарични загуби от преоценка на варанти, номинални лихви по конвертируеми облигации и други непарични позиции.

Групата постигна двуцифрен ръст на приходите на годишна база във всички основни бизнес групи и търговски региони. Делът на приходите, свързани с изкуствения интелект (AI), се увеличи с 13 процентни пункта на годишна база и достигна 30% от общите приходи на Групата за тримесечието. Ръстът беше движен от висок двуцифрен ръст на приходите от AI сървъри и трицифрен ръст на приходите от AI персонални компютри (AI PCs), AI смартфони и AI услуги.

Тези резултати са доказателство за ясната стратегия на Групата, оперативното ѝ превъзходство и постоянната иновация. Те отразяват не само силата на бизнеса днес, но и устойчивостта на уникалния модел „Глобален/Локален“, както и визията на компанията да бъде лидер в ерата на AI. С първоначалната вълна от изграждане на инфраструктура за AI тенденцията вече се развива към по-ориентирана към човека и бизнеса фаза, тъй като големите езикови модели (Large Language Models) се превръщат в масова стока, а потребителските приоритети се насочват към персонализация и частни домейни. Тази еволюция открива нови възможности в областта на устройствата, хибридната инфраструктура и персонализираните решения, позволявайки на Групата да разшири лидерството си в Персоналния AI и да затвърди своето стойностно предложение в Корпоративния AI.

Тъй като макроикономическата среда се стабилизира, Lenovo остава ангажирана с изпълнението на своята Хибридна AI стратегия и инвестициите в иновации за осигуряване на устойчива дългосрочна възвръщаемост за акционерите и за постигане на истинска персонализация на изкуствения интелект.

Бордът на директорите на Lenovo обяви междинен дивидент в размер на 8,50 хонконгски цента на акция.

Цитат на Юанкинг Янг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo:

„Капитализирайки тенденцията към демократизация на изкуствения интелект (AI) и благодарение на нашата ясна стратегия, оперативно превъзходство и постоянна иновация, Lenovo постигна още едно тримесечие на рекордни резултати, като същевременно отбеляза значим напредък както в Персоналния AI, така и в Корпоративния AI. Ще продължим да използваме нашия уникален модел „Глобален/Локален“, за да навигираме в условията на несигурност и да се възползваме от огромните възможности, които предлага Хибридният AI. По този начин не само ще осигурим устойчива дългосрочна възвръщаемост за нашите акционери, но и ще направим AI истински персонализиран – за всеки индивид и за всяко предприятие.“

 

Персонален AI: Иновациите засилват пазарното лидерство, обогатявайки екосистемата

Lenovo отговаря на нарастващото потребителско търсене за хиперперсонализация със своята стратегия за Персонален AI, озаглавена „Един персонален AI, множество устройства“ (One Personal AI, Multiple Devices). Планиран за глобално представяне на Tech World на 6 януари 2026 г., Personal AI Super Agent на Lenovo ще работи безпроблемно през преносими (wearable) и периферни (ambient) устройства, за да възприема, учи и действа като своя потребител – реално превръщайки се в Personal AI Twin.

 

Групата за интелигентни устройства (IDG), като основен двигател на стратегията на Lenovo за Персонален AI, отчете силни резултати за второто тримесечие на финансовата година FY25/26:

Общият приход на IDG нарасна с близо 12% на годишна база до 15.1 млрд. щатски долара
Пазарното лидерство в сегмента на персоналните компютри (PC) беше засилено с рекорден пазарен дял от 25.6%, което допълнително разширява преднината пред втория по големина играч
Бизнесът с персонални компютри и интелигентни устройства запази своята водеща в индустрията рентабилност, водена от солидно представяне в сегментите с висок марж
Проникването на AI PC се ускори, като тези устройства съставляват 33% от всички доставки на персонални компютри от Lenovo. Lenovo е класирана като №1 в света в сегмента на Windows AI PC с пазарен дял от 31.1%
Смартфоните Motorola отчетоха рекордни обеми
Импулсът при AI устройствата е особено насърчаващ, като приходният микс от AI устройства се е повишил със 17 пункта на годишна база до 36%


 

Корпоративен AI: Разгръщане на Hybrid AI Advantage – от инфраструктура до решения и услуги

Lenovo напредва със своята стратегия за Корпоративен AI (Enterprise AI), за да подпомага клиентите в превръщането на данни и знания в приложима информация и реална стойност. Компанията е отлично позиционирана да бъде лидер в трансформацията на Корпоративния AI и да разработва „AI Twin“ решения за своите клиенти. Преминаването от обучение на AI модели в облака към обучение на място (on-premises) и в периферията (edge inferencing) очаквано ще стимулира по-силен растеж в областта на AI устройствата и AI приложенията, като допълнително разширява общия пазарен потенциал на компанията.

 

Група за инфраструктурни решения (ISG), като ключов двигател на хибридната инфраструктура на Lenovo, отчете силен растеж през Q2 FY25/26:

·       Приходите нараснаха с 24% на годишна база до 4.1 млрд. щатски долара чрез продължителното силно изпълнение на двойната стратегия CSP (Доставчик на облачни услуги) и Enterprise SMB

·       Бизнесът с CSP постигна рекордни приходи за второто фискално тримесечие

·       Приходите от бизнеса с AI инфраструктура постигнаха висок двуцифрен годишен ръст със силен потенциал

·       Приходите от водещите в индустрията решения за течно охлаждане нараснаха със 154% на годишна база

·       Чрез оптимизиране на бизнес моделите Enterprise SMB за по-добро обслужване на специфичните нужди на корпоративните клиенти и малкия/среден бизнес, Групата е уверена, че инфраструктурният бизнес скоро ще се върне към печеливш растеж

 

Групата за решения и услуги (SSG) отчете солиден растеж през Q2 FY25/26, предоставяйки решения и услуги за предприятия, които използват Предимството на Хибридния AI на Lenovo (Lenovo Hybrid AI Advantage):

·       Общите приходи на SSG нараснаха с 18% на годишна база до 2.6 милиарда щатски долара – отбелязвайки 18 поредни тримесечия на годишен ръст на приходите

·       Оперативният марж се повиши с 1.9 пункта на годишна база до над 22%

·       Приходите от Услуги за поддръжка се ускориха с двуцифрен годишен ръст; приходният микс от Управляеми услуги и Проекти и Решения се повиши с 1 пункт на годишна база до близо 60% от общите приходи на SSG

·       SSG разгръща силата на Предимството на Хибридния AI на Lenovo, комбинирайки AI фабриката, AI услугите и AI библиотеката от повтаряеми, мащабируеми AI решения за избрани вертикални индустрии и хоризонтални функции

Снимки: Lenovo

Още от Social