Коя е най-добрата реклама? Ако питате рекламистите, отговорът вероятно е: „Онази, която се запомня, дори и със знак минус.” Ако питате потребителите – това е мнението на приятелите им и на хората, на които вярват. Ето че в интернет вече може да се рекламира именно чрез мнението и поведението на най-близките на сърфиращите. И този начин е изобретение на най-голямата мрежа от приятели в света – Facebook. Дори да ви звучи като мечта на рекламните специалисти по цял свят, новият формат на Цукерберг и ко има потенциал. Става въпрос за т. нар. услуга „Sponsored Stories”. Чрез нея, ако сте рекламодател, можете да впрегнете мнението на потребителите в своя полза, а ако ползвате Facebook, можете да популяризирате любимите си продукти, марки, заведения сред приятелите си.

 

Как става това? Всеки абонат на Facebook има хоумпейдж с „News Feed”, където следи активността на близките и приятелите си, както и на страниците, на които е фен. Излизащите в този поток малки ежеминутни новинки за това кой къде се е логнал току-що (ако има включена опцията „Locations” във Facebook), какво е харесал (Like-нал), с какви приложения е работил могат да се използват от фирмите, за да се рекламират пред приятелите на коментиращите ги потребители. Рекламата се появява като отделно каре “Sponsored Story”, както можете да видите в галерията. Интересното е, че e помислено и за защитата на личните данни на потребителите, като това дали и какво ще излиза от тяхната дейност в “Sponsored Stories” е съобразено с настройките им за сигурност.

 

 

Подобен уникален рекламен формат означава, че кампаниите във Facebook могат да се радват буквално на вирусен ефект. И то благодарение не на усилията на специалистите, а на одобрението на потребителите. На българския пазар от над 1,9 милиона абонати на социалната мрежа услугата „Sponsored Stories” е представена от Thinkdigital, една от най-големите дигитални медийни мрежи в Югоизточна Европа и официален рекламен представител на Facebook за региона.

 

Тагове: